Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 15:08   #681
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Angående mediedekningen, likte jeg ikke at de også begynte å sende nyheter på nrk3 i går kveld. De kunne holdt den kanalen fri fra sånt, selv om det var på kvelden. Det er sommerferie, og barn sitter gjerne litt lengre oppe enn vanlig.

Det sa de i fra om ganske tidlig, men at barneprogrammene skulle gå som normalt fra i dag.

Gammel 23-07-11, 15:10   #682
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg enig i tuneland, sa,sending på 1 & 2 er greit, men 3/super kunne vært barnevennlig. Selv Knerten på tre var ikke i seng 19.30

Gammel 23-07-11, 15:12   #683
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er greit at det sendes nyheter over det hele. Vil man ikke at barna skal se får man aktivisere de på en annen måte. jeg synes ikke det er tv-kanalenes ansvar å ta et slikt hensyn når situasjonen er som den er.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:18   #684
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Helt greit å skjerme, det klarte vi fint.

Jeg ser bare ikke nytten av å sende det på super, alle som har behov for å se det ser vel en eller to uansett.

Gammel 23-07-11, 15:19   #685
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Helt greit å skjerme, det klarte vi fint.

Jeg ser bare ikke nytten av å sende det på super, alle som har behov for å se det ser vel en eller to uansett.

Jeg ser en adskillig større viktighet i å få nyhetene ut til folket enn at ungene MÅ se barnetv på Super den svarteste dagen i Norges historie.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:21   #686
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg ser en adskillig større viktighet i å få nyhetene ut til folket enn at ungene MÅ se barnetv på Super den svarteste dagen i Norges historie.

Enig, og det finnes jo alskens med barnekanaler dersom man vil at barna skal se på tv.

Gammel 23-07-11, 15:25   #687
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vedrørende nyhetsdekningen og journalistene sin "videreformidling". Jeg pratet med mamma i dag, og hun er rimelig frustrert over at langt de fleste journalistene fremstiller gjerningsmannen i retning av nazisme når visepolitimesteren har understreket at det er snakk om en kristenfundamentalist. Det er ikke mange dagene siden AUF gikk ut og krevde full økonomisk og akademisk boikott av israel. Selv om dette er urealistiske krav kan det ha virket som en trigger all den tid kristenfundamentalistene bifaller isralittenes aktivitet.

Allikevel kan ikke handlingen forsvares med politisk aktivitet all den tid gjerningsmennene må være langt ut av hakket for hva som kan regne som normale i sinnstilstand. Det er bare så ufattelig tragisk at handlingen deres har tatt liv og ikke minst ødelagt så vanvittig mange liv. Det burde bare ikke gå an.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:27   #688
goldnugget
fornøyd

Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en snart 5-åring som står opp først om morgenen her og tusler ned i stua og setter på NRK super. Jeg hadde ikke ikke fått med meg at de skulle sende barneprogram som vanlig fra idag så jeg spratt opp så fort han rørte seg.
Nyhetene hadde ikke egnet seg for han!

Gammel 23-07-11, 15:28   #689
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg hadde ikke det minste behov for st han skulle få se barnetv, men noen kunne sikkert trenge det. Og nei, alle har faktisk ikke tusen andre barnekanaler selv om mange har det. Men de fleste har vrn en DVD de kan sette på da. For noen hadde sikkert behov for å distrahere ungene litt med noe barnetv mens foreldrene fikk ta innover seg det som skjedde, kanskje undersøke om folk de kjente etc?

Uansett ser jeg ikke det som kanalen sitt ansvar å sørge for ungene, men likevel ser jeg ikke ekstranytten i å sende det på super også. Da en og to vel dekker alt behov de voksne måtte ha, sånn i tillegg til de andre kanaler?

Gammel 23-07-11, 15:29   #690
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg hadde ikke det minste behov for st han skulle få se barnetv, men noen kunne sikkert trenge det. Og nei, alle har faktisk ikke tusen andre barnekanaler selv om mange har det. Men de fleste har vrn en DVD de kan sette på da. For noen hadde sikkert behov for å distrahere ungene litt med noe barnetv mens foreldrene fikk ta innover seg det som skjedde, kanskje undersøke om folk de kjente etc?

Uansett ser jeg ikke det som kanalen sitt ansvar å sørge for ungene, men likevel ser jeg ikke ekstranytten i å sende det på super også. Da en og to vel dekker alt behov de voksne måtte ha, sånn i tillegg til de andre kanaler?

Jeg er bare fullstendig uenig med deg her, og tenker at akkurat den dagen får foreldrene ta ansvaret for dette.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:34   #691
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Vedrørende nyhetsdekningen og journalistene sin "videreformidling". Jeg pratet med mamma i dag, og hun er rimelig frustrert over at langt de fleste journalistene fremstiller gjerningsmannen i retning av nazisme når visepolitimesteren har understreket at det er snakk om en kristenfundamentalist. Det er ikke mange dagene siden AUF gikk ut og krevde full økonomisk og akademisk boikott av israel. Selv om dette er urealistiske krav kan det ha virket som en trigger all den tid kristenfundamentalistene bifaller isralittenes aktivitet.

Allikevel kan ikke handlingen forsvares med politisk aktivitet all den tid gjerningsmennene må være langt ut av hakket for hva som kan regne som normale i sinnstilstand. Det er bare så ufattelig tragisk at handlingen deres har tatt liv og ikke minst ødelagt så vanvittig mange liv. Det burde bare ikke gå an.

Men han har jo vært aktiv i nynazistiske miljøer også? Det står det i allefall de fleste steder.

I tillegg er nok dette noe han har planlagt i lang, lang tid (jfr. innkjøp av kunstgjødsel i mai), og ikke noe han kunne ha kastet seg rundt og satt i stand i løpet av de siste dagene.

Gammel 23-07-11, 15:39   #692
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes også media har formidlet på en nøktern og fin måte uten spekulasjoner.
Jeg er så trist i dag. Våknet opp til et forferdelig tall. Mine tanker går til alle pårørende.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:46   #693
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorvidt han har vært aktiv i nynazistiske miljøer aner jeg ingenting om, men det er jo en kjent sak at disse har sterke følelser mot jøder. Det virker uansett som at han har vinglet litt i politisk ståsted all den tid han også har vært aktiv i Frp og FpU, men det er kanskje (heldigvis) ikke så lett å finne andre likesinnede når man er så ekstremistisk i politisk overbevisning.

At han har planlagt dette i lang tid er det vel heller ingen tvil om, all den tid han opprettet eget foretak for ett(?) år tilbake og ikke stod oppført med inntekt fra 2009 av (jeg bruker aldri å sjekke skattelistene, men i dette tilfellet gjorde jeg det så snart jeg hørte at han hadde en geofarm registrert på seg). Kunstgjødselen ble vel bestilt allerede i vår.

Uten å ha peiling tenker jeg at omfanget av tragedien på Utøya ikke var en så stor del av den planlagte planen, men at dette er noe som har vokst frem hos ham i senere tid. Men dette blir bare spekulasjoner. Man blir nødvendigvis opptatt av å finne ut hvorfor et menneske kan gjøre slike ting, og hva som fikk ham til å snappe fra å være en fri, tilsynelatende normal mann den ene dagen samtidig som han bærer på slike planer som han utfører den neste.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 15:51   #694
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Aftenposten har begynt å forhåndsmoderere i debattene på nettsiden sin. Det synes jeg er bra, det er så mange ekstreme synspunkter som kommer frem i denne debatten, og de bør virkelig stagges.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 16:05   #695
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt fryktelig det som har skjedd. Har ikke ord.
Mine tanker går til de som overlevde og pårørende.

carmenzita er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 16:16   #696
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er bare fullstendig uenig med deg her, og tenker at akkurat den dagen får foreldrene ta ansvaret for dette.

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg er helt enig i at foreldrene tar det ansvaret. Men aksepterer at du er fullstendig uenig i at det ikke er nødvendig med nyheter for voksne på NRK super når det går i begge de andre kanalene og derfor via disse når alle sm ønsker å se det. Med ikke nødvendig mener jeg bare det, ikke nødvendig, som ikke er det samme som unødvendig, og slett ikke å gi kanalen ansvar for barna.

Gammel 23-07-11, 16:17   #697
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det sa de i fra om ganske tidlig, men at barneprogrammene skulle gå som normalt fra i dag.

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Angående mediedekningen, likte jeg ikke at de også begynte å sende nyheter på nrk3 i går kveld. De kunne holdt den kanalen fri fra sånt, selv om det var på kvelden. Det er sommerferie, og barn sitter gjerne litt lengre oppe enn vanlig.

NRK Super hadde helt vanlig sending ut sendetiden sin i går også. Den blir til NRK3 etter et visst tidspunkt, og det gjorde den i går også. Jeg syns ikke dette er noe å reagere på.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 16:23   #698
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er langt på vei enig med deg, Zulu. Jeg har jobbet i media i mange år og vet hvor vanskelig det kan være å tenke klart når det brenner under føttene. Jeg så det aktuelle innslaget på TV2 og er full av beundring over han som valgte å vente med å si tallet til han var helt sikker på at det var bekreftet. Det er lett å hyle opp om upassende dekning og unødvendig grafsing, men mediefolk er også mennesker. Det er viktig å si fra når de går over streken, men minst like viktig å si fra når det gjøres på en verdig måte. Dette er et scenario de fleste aldri kunne drømt om at skulle skje i lille Norge, det er ikke lett å holde hodet kaldt for noen i dag.

Gammel 23-07-11, 16:26   #699
Malama

Malama sin avatar

Standard

Norsk media er forsiktige og flinke, generelt sett. Mye annerledes å se i utenlandsk presse. Ingen tvil om det.

Gammel 23-07-11, 16:30   #700
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes Norsk media gjør en god jobb!
NRK Super blir til NRK3 19.30 hver dag.

Christa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.