Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frivillige på festival skal betale skatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 13:51   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frivillige på festival skal betale skatt

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ulike festivaler har ulike ordninger for vaktlister, de eneste som er felles er at man må ha festivalpass for å komme seg på jobb. Lurer på om andre arbeidsplasser har skattelegging av ansatte for å komme seg inn på jobben sin (jeg ser jo at dette ikke blir helt det samme etter som det er snakk om frivillige, men likevel).
Dette vil i alle fall ta drepen på den norske dugnadsånda som i utgangspunktet er ganske sterk.

Man jo ikke ha festivalpass? Hvis en festival varer 4 dager og man skal jobbe de to første, kan man feks ha crewbånd for dag 1 og 2. Så kommer man da også under den skattbare verdien og slipper skatt. Noen festivaler har jo også ulike soner man jobber i, eller man jobber i forkant.

Jeg ser jo at det kan bli mye organisering. Men jeg ser heller ikke noe prinsippielt galt i at man skatter noen hundrelapper hvis det er slik at man får verdier opp mot 2000 kr.

Når det er sagt, så mener jeg ikke at et festivalpass til 1800 kr er verdt 1800 kr hvis det er slik at man er i full jobb hele tiden - er jo ikke som at man er der som privatperson og koser seg deretter.

Uansett er jeg sikker på at dette løser seg på en eller annen måte, så jeg hisser meg ikke spesielt opp.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.