Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevogn = førsterett på heis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 12:44   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes at en del ting har prioritet i heisen. Barnevogn er en av dem, men sidestilles med tunge kofferter. Rullatorer og rullestoler går foran barnevogner og tunge kofferter også.

For det er bittelitt irriterende når man skal en etasje eller to med heis og har med barnevogn, at heisen er full av folk i sin beste alder som helt klart hadde klart seg ned trappa. Men jeg ville aldri funnet på å si at man har prioritet. Det er bare inni mitt hode man har det.

Jeg er med Tjorven her.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:47   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn = førsterett på heis?

Selvsagt har ikke barnevogner førsterett på heis! Det er egentlig en rar ting å tro.

Men ang. hvem som har behov for å ta heis, så ka jo det være vanskelig å se med det blotte øyet. Jeg har fått tilsnakk av godt voksne for å bruke heisen, men det hjalp heldigvis å flashe det stygge hjertestarterarret. Godt det kan brukes til noe!

Gammel 27-06-11, 12:54   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke en så rar ting å tenke at barnevogner har en slags prioritet på heis, all den tid det står klistret lapp om det på veldig mange kjøpesenterheiser rundtomkring. Men derfra til å hevde sin rett og brøyte seg frem er det veldig langt synes jeg.

Gammel 27-06-11, 12:56   #44
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner på min indre kverulant at jeg gjerne skulle stått i den køen.

Gammel 27-06-11, 12:56   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på prioritet og førsteprioritet.

Gammel 27-06-11, 12:57   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er forskjell på prioritet og førsteprioritet.

Gammel 28-06-11, 06:26   #47
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Godt å se at jeg ikke var helt på bærtur. Det var ingen i denne køen dama kjeftet vekk, som stod der uten bagasje. De måtte i så fall vært litt sprø, for det var en heis og mye folk.

Selv har jeg ingen problemer med å bære men hadde pakket litt for mye og 8 åringen var ikke akkurat bærehjelp annet enn til egen sekk og eventuelt min veske.

"Førsteprioritets-mennesker" fortsetter jo gjerne å være det etter som livsfasene endrer seg. Som spreke 60 åringer er det "ungdommen nu tildags"....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 07:02   #48
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes at en del ting har prioritet i heisen. Barnevogn er en av dem, men sidestilles med tunge kofferter. Rullatorer og rullestoler går foran barnevogner og tunge kofferter også.

For det er bittelitt irriterende når man skal en etasje eller to med heis og har med barnevogn, at heisen er full av folk i sin beste alder som helt klart hadde klart seg ned trappa. Men jeg ville aldri funnet på å si at man har prioritet. Det er bare inni mitt hode man har det.

Hvorfor gjenta, når Tjorven har sagt det så fortreffelig.

Og hadde jeg truffet på de damene, så hadde jeg ikke klart å la være å le, høyt. Omg.

Gammel 28-06-11, 13:37   #49
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Problemet er at man ikke vet hvem som er "slabbedasker" da. Jeg tenker nok mange TenkerSitt™ når de ser at jeg står og venter på heisen (uten barnevogn), men det er ingen av dem som har sett meg gå opp en trapp mens jeg biter tenna sammen i smerter. Sånn tenker jeg at mange andre kan det også, og at jeg vet ingenting om hvem det er og hvem som bare er late.

Når jeg er uten barnevogn, pleier jeg likevel de med barnevogn gå før meg, trenger ikke akkurat å fremstå som enda mer dust enn jeg allerede gjør.

Man kan jo ikke vite grunnen til at en person tar heisen. Jeg tipper mange tenker sitt de gangene jeg tar heisen også, hadde de sett meg gå oppt rappen så hadde de jo skjønt at jeg har gode grunner for å ta heisen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 14:51   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du lot damene høre det, sant?

jeg tror de trengte det.

Gammel 28-06-11, 19:47   #51
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du lot damene høre det, sant?

jeg tror de trengte det.

Jeg har fått flere spørsmål om det.

Veldig ulikt meg så gjorde jeg det.

Sa vel noe slikt at jeg har aldri sett maken til "vognmafiatendenser" og at måte på mer selvgod selvforherligende adferd har jeg aldri sett.

Også sa jeg noe om at gamle og uføre hadde blitt lidende. Jeg derimot vant jo fordi køen foran meg forsvant. "Damen" gikk merkelig ikke ombord bussen gjennom samme dør som meg for hun turde nok ikke gå forbi.

Gammel 28-06-11, 20:07   #52
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Well done, Maz!

Kø er kø, og ein venter på tur.

Gammel 28-06-11, 20:19   #53
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange rare mennesker og at de sprer rundt seg med slike påstander, godt du fikk sagt ifra og håper hun bruker hodet litt neste gang.

Står man i kø, så må man bare vente, selv vi som har to rullestolbrukere venter på tur rundt omkring.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 20:20   #54
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt OK at noen tar 'styringa' og ber folk som kan gå om å gå trappene.

Men barnevogner har ikke noen soleklar rett til å gå foran andre som trenger å ta heisen, da synes jeg man kan vente på tur. Men det er idiotisk at folk som lett kunne ha gått tar opp heisen i et sånt tilfelle.

Gammel 28-06-11, 20:32   #55
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes det er helt OK at noen tar 'styringa' og ber folk som kan gå om å gå trappene.

Men barnevogner har ikke noen soleklar rett til å gå foran andre som trenger å ta heisen, da synes jeg man kan vente på tur. Men det er idiotisk at folk som lett kunne ha gått tar opp heisen i et sånt tilfelle.

Tror ikke noen velger å stå i en lang heiskø foran å gå trapp uten en grunn jeg. Skal man måtte vise legeattest. Om en mann på 25 valgte å stå 30 minutter i kø framfor å gå i en trapp er vel det hans soleklare rett. At han må være litt koko er jo en annen sak. Hadde jeg klart å bære koffertene ned trappen så hadd jeg nok gjort det heller enn å stå i kø.

Gammel 28-06-11, 22:33   #56
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A propos: en blond berte med sprettrumpe og treningstøy fikk et høflig spørsmål fra meg etter at hun hadde parkert bilen sin utenfor barnehagen: "Du er klar over at du står på handikap-parkering?"
Hun ble sef. litt snurt, med en "jammen jeg skal jo bare rett inn å levere". Det var riktignok en annen HK-parkering ledig men det var faktisk flere andre parkeringsplasser ledig også. Hele HK-parkeringsregimet bryter sammen om alle "skal-bare".

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 09:58   #57
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

A propos: en blond berte med sprettrumpe og treningstøy fikk et høflig spørsmål fra meg etter at hun hadde parkert bilen sin utenfor barnehagen: "Du er klar over at du står på handikap-parkering?"
Hun ble sef. litt snurt, med en "jammen jeg skal jo bare rett inn å levere". Det var riktignok en annen HK-parkering ledig men det var faktisk flere andre parkeringsplasser ledig også. Hele HK-parkeringsregimet bryter sammen om alle "skal-bare".

Hadde det vært meg så hadde jeg sagt høyt at: "Jaja.. de plassene er jo ikke for de som er handikapet i hodet, men du skjønner vel ikke det heller du..." (Det har jeg forøvrig gjort mange ganger!)

Jeg blir fryktelig provosert når jeg ser noen parkere på HK. Det er ikke plass nok til en HK bil på en HK plass engang, og mange må bruke begge plassene for å komme seg ut. Jeg har en far som har en HK bil som er stor som et uår, men hvis han skal få med rullestolen så må han bruke bilen. Og skal han klare å komme seg rundt i butikken så må han ha med rullestolen. Man får ikke HK parkering bare fordi man er lat eller for moroskyld.

Gammel 29-06-11, 10:03   #58
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har forøvrig opplevd (opplever OFTE) at folk parkerer på HK parkeringen utenfor treningssenteret! Jupp.. for det er grusomt å måtte gå 5 meter ekstra når man skal _trene_, sant?

Gammel 29-06-11, 10:17   #59
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi parkerer på HC-plasser uten å ha kort akkurat nå. Men vi kommer til å slutte når jeg kan gå igjen, selvfølgelig. Men jeg kan tenke meg at folk blir provoserte av det innimellom. Nå er det ikke ofte jeg er ute av huset, men dog.

Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:23   #60
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vi parkerer på HC-plasser uten å ha kort akkurat nå. Men vi kommer til å slutte når jeg kan gå igjen, selvfølgelig. Men jeg kan tenke meg at folk blir provoserte av det innimellom. Nå er det ikke ofte jeg er ute av huset, men dog.

Man kan vel søke om midlertidig HC-kort?
(Mange velger å ikke ta hensyn til at det kortet følger personen og ikke bilen, dah.. noe som kan medføre at personen kan miste sitt HC-kort fordi noen som låner/bruke bilen har misbrukt det!).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.