Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 14:19   #61
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde mannen din blitt glad for å få bunad?

Mannen fikk penger av sine foreldre øremerket bunad da han ble 30. Jeg vet ikke hvor glad han ble for presangen og om det egentlig var noe han hadde ønsket seg. Da jeg møtte han et par år senere hadde han enda ikke fått finger'n ut og kjøpt seg bunaden. JEG synes jo bunad er lekkert, særlig på høye menn som min, så da jeg kom inn i bildet ble det fart i sakene og nå er han stolt eier av en Gudbrandsdalsbunad. Han føler seg visst sååå fin når han bærer den og det er han også

Men jeg ville nok poengtert hvor fin han kom til å bli i bunad og sondert reaksjonene litt, før jeg gikk til det skritt å anskaffe et så dyrt plagg

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:33   #62
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Min mann hater bunad og har gitt klart uttrykk for det. Men min bror f.eks er veldig glad for at han har bunad.
Jeg syns menn i bunad er flott!

Gammel 21-06-11, 14:38   #63
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min mann har allerede bunad. Jeg foreslår at noen lager en "menn i bunad-poll" her inne, så kan du tilfeldigvis spørre mannen din hva han synes.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:29   #64
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns menn er flotte i bunad, men Eplemannen har gitt uttrykk for at han ikke vil ha. Dessuten hater han bursdagen sin (17. mai) ... egentlig kan jeg ikke tenke meg noen beskjed som hadde vært verre for ham enn "du får bunad til bursdagen". Jeg tror jammen jeg kommer til å kjøre det som en aprilspøk til neste år

Gammel 21-06-11, 15:37   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min har ikke noe voldsomt lyst på, tror jeg, og ville definitivt syns det var bortkastede penger. Så jeg ville ikke kjøpt bare fordi jeg ville se det på ham. Jeg kunne gjort det med en genser, liksom, men ikke et plagg jeg vet han hadde fått dårlig samvittighet for om han ikke brukte.

Gammel 21-06-11, 15:40   #66
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, han har gitt relativt klar beskjed om at han ikke vil ha det. Tror ikke han klær det så godt heller. Han er lang og tynn, synes det er finest på menn som normale til lubne. Han kan heller bruke bunadsslips om han vil matche.

Gammel 21-06-11, 16:11   #67
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Altså, jeg har "fortsatt å nevne det" fra en tid da han var gasnke avvisende, til en tid da han modnet, fant ut hvilken han skulle ha dersom han skulle hatt, og jobbet videre med modning gjennom de ti årene vi har vært sammen. Og det er altså først i år han har modnet nok til at jeg har bestemt at han skal få. Altså genialt nok to år for sent til å få til trettiårsdagen, og veldig langt unna førtiårsdagen, så jeg tenker det blir det litt mindre runde 35. Tanken min er å få slekta til å enten gi sølv eller annet tilbehør, eller å gi penger som går til bunaden, så gir jeg resten som må til, hvilket vil bli vesentlig over vårt vanlige gavebudsjett, men han kan se på det som at jeg gir det jeg ellers ville gitt, også legger vi til det som mangler selv da. (Dette for om mulig å hindre ham i å tenke at han da skal bruke like mye penger på min 35-årsdag som kommer en måned senere...)

Men jeg ville ikke gitt bunad til en som ikke har sagt at han vil ha det. Min bror fikk som stor overraskelse på 30årsdagen (dvs, den er ikke sydd enda, han har fått stoffpakken, tilbehøret og bestilt sytid, men siden det var en overraskelse så fikk han den jo ikke ferdig), men også han hadde også sagt et par år tideligere at joda, på sikt skulle han ha seg bunad. Det synes jeg man bør VITE før man kjøper noe slikt.

Gammel 21-06-11, 16:42   #68
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Mannen har bunad men hadde blitt superglad for å få det hvis han ikke hadde det.
Jeg elsker menn i bunad.

Gammel 21-06-11, 16:57   #69
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Nei, det vet jeg at han ikke hadde blitt. Han er veldig kjekk i dress da, så det er helt greit.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:03   #70
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det hadde ikke vært noe for min mann. Tror ikke en gang han ville latt som han ble glad for det. Skal man kjøpe noe så dyrt, tror jeg man må være helt sikker på at dette er noe mottaker ønsker seg. Det er jo en utrolig flott presang å få, om man liker bunad da

Gammel 21-06-11, 17:07   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Nei, han har gitt relativt klar beskjed om at han ikke vil ha det. Tror ikke han klær det så godt heller. Han er lang og tynn, synes det er finest på menn som normale til lubne. Han kan heller bruke bunadsslips om han vil matche.

Mens jeg synes at det er de lange og slanke som kler det best. De lubne blir jo fjøsnisser.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:10   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Mens jeg synes at det er de lange og slanke som kler det best. De lubne blir jo fjøsnisser.

Enig med du. En jeg ofte ser på 17. mai er smålubben og har en slik:

Med kulemage og korte ben og et par dobbelthaker ser han virkelig ut som en fjøsnissse, altså.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:11   #73
Left
Passiv

Standard

Han hadde blitt veldig glad for bunad.

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:25   #74
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det tror jeg han hadde likt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:27   #75
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Brødrene mine er en av hver sort. Og du har helt rett. En fjøsnisse og en kjekkas.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:30   #76
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det ville han ikke. Jeg har spurt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:40   #77
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Dessverre ville min mann hengt den innerst i skapet og aldri tatt den ut igjen.
Men jeg vet jo om det og han har sagt veldig klart i fra at han ALDRI skal ha bunad.

Andre menn jeg kjenner er stikk motsatt og vil gjerne ha, og jeg kjenner flere som har skaffet seg de siste årene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:45   #78
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:04   #79
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Min ønska seg da han vart 30, så da er det ikkje så rart han vart glad for det kanskje.

Gammel 21-06-11, 18:15   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt usikker. Jeg tror mannen min gjerne ville hatt bunad, men de som er aktuelle synes han ikke er så fine så da blir det ikke noe av. Han vil gjerne at jeg skal få bunad, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.