Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?
Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.
Jøss. Vi hadde frist for føring av standpunktkarakterer for Vg3 15. juni, og det var for å rekke å skrive dem ut til avslutningsseremonien den 17. Vg1 og Vg2 skal ikke være ført før i morgen eller tirsdag. Vi har kjørt full undervisning på disse trinnene ut sist uke, med unntak av to dager da de ble permittert fordi det var veldig mange muntligparti oppe som krevde klasserom. Jeg vet om flere klasser/grupper som hadde prøver sist uke. Kommende uke har de fått mulighet til å søke permisjon hvis de kan dokumentere at de har arbeid. Vg3 har også i teorien hatt undervisning fram til fredag, men der har det selvsagt vært slappere siden de har så mange eksamener, sånn at mange er borte til enhver tid.
Høres mye mer fornuftig ut enn det vi gjør. Jeg syns vi setter karakterene for tidlig. Men vi har fått beskjed om at standpunktkarakterene i avgangsfag må være klare før elevene kommer opp til eksamen - og eksamen i norsk f.eks. er jo i midten av mai. Dersom jeg hadde fått noen elever opp hadde jeg måttet levere standpunkt til eksamensinspektør senest samme dag som eksamen. Er ikke dette noe som gjelder for alle?
|