Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing av konfirmasjonsgaver

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 13:57   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaver

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men ser dere ikke at det ikke er samsvar mellom hva som svares i denne tråden og det som har blitt svart i "Jenta som ga bort konfirmasjonspresangen"-tråden? Hvorfor er det i denne tråden helt lov til å legge føringer for pengegaver, mens det er smålig i den andre?

Jeg tenker at det er helt greit å legge føringer for pengegaver til ungdom og av og til er konfirmasjonspengene så store summer at det på ingen som helst måte er lurt å la dem disponere det egenhendig. Men når det først er gitt gaver som ikke er øremerket førerkort og som foreldrene ikke har lagt føringer på bruken av, tenker jeg at det står respekt av å gi til et veldedig formål fremfor å prioritere ny garderobe til seg selv. Og jeg hadde nok godkjent at min tenåring ville gi 10000 kr til Leger uten grenser, men ikke samme sum til øl og dataspill.

Og selv om giverne ikke har lagt føringer på bruken av pengene, må man kunne gå inn som foreldreoverformynderi når det er snakk om store summer. Hva de velger å bruke de pengene de har fått disponere selv til, må vi evt bare rive oss i håret over.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.