Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunad og hijab

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 14:36   #34
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad og hijab

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er veldig forståelig å synes hijab er en problematisk skikk. Men da synes jeg det blir feil å spesifikt si at man ikke synes hijab bør kombineres med bunad. Det blir litt som å si at "jeg er helt mot at man raner banker iført bunad", når det egentlig er bankraningen man er mot og det ikke egentlig har noe med bunaden å gjøre i det hele tatt.

Det er jeg helt enig med deg i - men jeg har brukt et døgn på å komme helt fram til denne erkjennelsen, så vær tålmodig med meg . Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette igjen var at jeg kom på en ung mann jeg kjenner som bruker kofta si (som jo er omtrent som en bunad) med utradisjonelle bukser, og jeg liker det. Jeg liker den måten ungdom i Nord-Norge bruker kofta på, og da måtte jeg tenke på nytt angående dette med bunad og hijab og innrømme for meg selv, og deretter for dere, at for meg handler dette mer om hijaben enn om bunaden.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
bunad, hijab, minoriteter, regler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.