|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad og hijab
Nei - det var i grunn ikke sånn jeg mente det, selv om jeg ser at det kan oppfattes sånn. Det jeg mente sånn aller mest var at man skal vise respekt for tradisjonsplagg, og jeg syns ikke det er greit å tilføre dette kvinneundertrykkende aspektet til denne norske tradisjonen. Men jeg hadde ikke laget noen stor sak av det om jeg hadde sett noen. Som jeg skrev i det første innlegget så hadde jeg reagert, sikkert kommentert det til sidemannen min, og så hadde jeg ikke gjort noe mer. Hadde det vært noen av mine venner som ønsket å kombinere hijaben sin med bunad så hadde jeg sagt at jeg syns at det er en dårlig ide. Jeg hadde ikke nektet å stå ved siden av vedkommende i toget om hun ikke tok mitt råd til følge likevel. Man kan ha en mening uten at det betyr at man mener at alle skal rette seg etter den. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Men de kvinneundertrykkende hodeplaggene som hører til bunaden er greit?
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns ikke skautet som hører til bunadene er kvinneundertrykkende. Jeg syns hijab og koneskaut er to helt forskjellige ting. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Jada. Jeg tabloidiserte litt i farten.
|