|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bunad og hijab
Er du seriøs nå?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Muligens heller at enkelte muligens føler det finnes regler for hva som er ok å bruke til hijab, og at bikini ikke er det???
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Mulig, jeg kjenner ikke til noen eventuelle sånne regler. Gjør du? Uansett blir det jo veldig irrelevant i denne sammenhengen, synes jeg. (Og ganske komisk.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Men hva er forskjellen på hijab og solbriller, utover den religiøse betydningen? Og hvorfor spiller det en rolle hvilken religiøs overbevisning man har når man bærer en bunad. Er du sikker på at det ikke er ideen om "muslimer i bunad" som plager deg, mer enn at noen har feil hodeplagg til bunaden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
OK. Hva går disse reglene ut på, da? (Og, ikke minst: hva er relevansen til bunadsregler? Er det sånn at fordi de som går med hijab har regler for hva de kan ha på seg ellers, så er det et argument for at vi ikke bør la dem bruke hijab til bunad? Jeg ser nemlig ikke den sammenhengen i det hele tatt.)
![]() |
Emneord |
bunad, hijab, minoriteter, regler |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|