|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bunad og hijab
Det blir en del ting som kompliseres i forhold til gammeldagse bunadsregler og måten vi lever på i dag. Jeg ser den.
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Bunad og hijab
Joda, jeg ser den. Det jeg mente, er at det er så vanlig å ikke bruke bunaden sin korrekt ved å ikke dekke til hodet at det virker meningsløst å hisse seg for mye opp over damer som faktisk dekker til hodet sitt, selv om det er med et ikke-sanksjonert plagg. (Hijaben er jo et plagg som har omtrent akkurat samme funksjon som et skaut.) Hvis man selv er opptatt av å være helt korrekt, og faktisk er det, så kan jeg se at det er forståelig at man irriterer seg like mye over hijab som over folk som går barhodet eller med nylonstrømper. Men jeg synes ikke hijab er noe verre enn disse andre tingene, og dessuten synes jeg det er både morsomt og fint at det faktisk kommer til slike endringer/variasjoner som følge av møtet mellom bunadskultur og tilført kultur utenfra.
|
|
|
#3 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Bunad og hijabHva med hårfarge/frisyre?
|
![]() |
| Emneord |
| bunad, hijab, minoriteter, regler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|