Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Trenger vi et landbruk i Norge?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 11:27   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Trenger vi et landbruk i Norge?

Jeg mener liv laga i forhold til å være selvforsynte i en krise i den grad det går. I en krise så vil det være enda viktigere enn ellers at de gårdene vi faktisk har er store nok til at de kan drives noenlunde fornuftig siden vi da ikke lenger vil kunne subsidiere driften.

Jeg er for å opprettholde landbruk i Norge. Også med en del subsidier. Men jeg er ikke for at disse subsidiene skal være en hvilepute som holder liv i en rekke bedrifter som ikke egentlig er drivverdige. Helt konkret: Om det kan produseres korn på et jorde og det trengs 5000 kroner for å få dette til så er dette et bedre valg enn om det samme jordet produserer den samme mengden korn, men til et subsidiebehov på 50000 kroner. (Tall tatt rett ut av luften.)

Så om det kan opprettholdes en matproduksjon til en lavere kostnad enn i dag så er jeg for å gjennomføre denne kostnadsreduksjonen. Jeg ser ingen grunn til å ikke legge ned bondegårder som ikke drives optimalt.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.