|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Når ble sykepleier et lavstatusyrke? I mitt hode er det virkelig ikke det. Og nå snakker jeg ikke bare om lønn, for den kunne sikkert vært bedre. Men å bevisst få en datter fra å bli sykepleier, selv om det er hennes ønske, er virkelig veldig fjernt for meg.
07, 09, 13 Sist redigert av Bille : 06-05-11 kl 19:21. Årsak: Mente ikke å quote Harriet.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?
Om det er lavstatus eller ikke, synes jeg er underordnet, men det er definitivt et lavtlønnsyrke. Jeg kommer til å fraråde mine jenter å utdanne seg til e yrke som vil gi de langt dårligere økonomiske forutsetninger enn yrker med samme krav til utdannelse. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Enig med Bille her.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Poenget er ikke å prøve å få jentene til å velge realfag hvis de ikke vil, men få dem til å se at det kan være muligheter. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Typisk misforståelse det der. I IT-jobber blir det jo bare mer og mer viktig å forholde seg til mennesker. Da jeg begynte i IT kunne vi grave oss ned på kontoret og programmere maskinspråk, nå må man snakke med kundene. (Det var derfor jeg sluttet. Jeg vil ikke jobbe med mennesker.)
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Mine barn skal få bestemme selv, men jeg håper at de utvikler sitt potensiale. Med 2 siv.ing som foreldre så kan det bli litt påvirkning hjemmefra til å velge realfag om de har anlegg for slikt.
|
|
|
#8 |
|
|
Jeg tror ikke det er så veldig lurt å bli matematiker for noen som ikke har veldig, veldig lyst til å bli matematiker altså. Strategisk lurt vil jeg vel langtfra kalle det. (:matematiker
Det der er så snedig, og jeg var godt voksen før jeg skjønte at det fantes folk som valgte jobb sånn
ed kan jobbe som som forskere, prosjektledere, dubedittmakere, tenkegeekere, utadvendte gründertyper, make-it-happen-mennesker, saksbehandlere og bestemme-over-penga-folk etc. innenfor oljebransjen, elbransjen, gassbransjen, havdrift, fiskerinæringen, shipping, nanoteknologi, optiske greier (du så mye spennende de driver med hos SINTEF) osv, osv, osv.
omtrent alle som bytter jobb ender vel ofte med å gå opp i lønn? Kanskje?
Vask munnen din med såpe!!
Veldig, veldig enig. Sist redigert av m^2 : 09-05-11 kl 12:01. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|