Sv: 17. mai - en viktig dag?
Opprinnelig lagt inn av Nip, her.
Jeg synes det er synd jeg egentlig. Vi har også stilt opp i tog i 6 år nå, Vetle har vel egentlig aldri synes det vært spesielt gøy... Lek på skolen etterpå er jo stas da, men det er han jo med på hver dag, og det er jo snakk at man skal gjøre noe annet som er spennende og gøy som kanskje overgår 17. mai som er helt grei dag. Det er koselig med middag også forsåvidt, det kan vi også rekke.
Det er liksom bare noe spesielt med den dagen, det er jo ikke sånn at de deltar i svære leker på skolen hver dag, da er det jo hverdagslek. Eldste snakker om dagen lenge i forveien, og hun synes det er så stas at alle i hele Norge er festkledde, masse fine bunader å se på, masse is og pølser, leker på skolen med flotte premier osv. Men som sagt, godt mulig hun er påvirket av meg, jeg er nesten kvalmende entusiastisk overfor sånne dager. 
Jeg kjenner at det stresser meg litt at det virker som om flere og flere vil droppe feiringen av nasjonaldagen og heller gjøre Sine Ting. Tenk om jeg til slutt står der alene i gata og vifter med flagget om noen år?