|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerProblemet ditt er at du leser litteratur og skaffer deg kunnskap på ett veldig smalt felt innenfor kosthold. I tillegg er ikke nødvendigvis denne litteraturen skrevet av fagfolk, men av andre som har levd etter dette kostholdet og sett lyset. Din kunnskap rundt mat er ikke basert på velfundert forskning, den er fundert rundt kostholdstankegang og "ideologi" om man kan kalle det det, og strengt tatt egner det seg dårlig for Folk Flest og barn, i mine øyne.
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Smalt felt innenfor kosthold, hva mener du med det? |
|
|
|
|
#3 |
|
rakkarpus
|
Men hva gjør du med det selv da, for å prøve å endre noe?
|
|
#4 |
|
Jeg føler jeg gjør endel jeg, bruker enormt mye tid og energi på kosthold og trening. Jeg prøver å gjøre det jeg kan med å servere barnet mitt og andre som er på besøk sunn mat, frukt og grønt, være med å spille fotball i hagen for at de ikke skal sette seg ned å spille Wii som de ofte foreslår men heldigvis er fotball morsommere når jeg er med. |
|
|
|
|
#5 |
|
Kamerat Pære
Det er naivt fordi de fleste nok har med egen matpakke hjemmefra, men det betyr ikke at den blir spist
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 28-04-11 kl 21:19. |
|
|
|
|
#6 |
|
Jeg er fortsatt ikke naiv, jeg har ikke sagt at de ikke får med matpakke, jeg er fullt klar over at matpakker ofte blir kastet. |
|
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 28-04-11 kl 21:41. |
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: PannekakerNip - det er jo kjempefint at du lager, serverer og spiser sunn mat. Men VR (og flere) har noen gode poeng. Det er ingen vits i å krisemaksimere at folk koser seg med vafler, is og brus ved en og annen anledning.
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Her synes jeg du er ute å hopper rett på læresetningen din om andres kosthold igjen jeg. Du antar at dette er noe de gjør hver gang de er i slalombakken og at dette er symptomatisk for kostholdet til de du har observert. Fordi du har sett at noen spiser vaffler hver gang DU er der. For alt du vet kunne dette vært den ene turen hele familien er samlet i alpintbakken på hele året og at de skulle kose seg med noe ekstra etc. Det ser jeg faktisk ingenting galt med. Med andre ord har du lite å bygge antagelsene dine på, men det passer godt å klemme dem inn i ditt forutintatte syn: "ingen andre kan noe om kosthold, se de bare stapper i seg brus og vaffler hele tiden *sukk* Om bare alle kunne gjøre som meg".
|
|
#11 |
|
Sier ikke at akkurat de samme gjør det hver gang de er i bakken, men jeg er i bakken endel og har aldri sett noe annet, så det må jo helt klart ligge noe i det, samme gjelder for lekeland, parker, stranda osv, skjønner jo at ungdommen er blandt verstingene - men det betyr ikke at det må være sånn, men det har blitt sånn, desverre. |
|
|
|
|
#12 |
|
Kamerat Pære
Det synes jeg også du skal være glad og stolt for. Jeg har aldri ment noe annet heller.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 29-04-11 kl 00:13. |
|
|
|
|
#13 |
|
Jeg mener ikke at jeg har full kontroll på andres matvaner og jeg tror jo ikke at noen spiser pannekaker hver dag, jeg skulle bare ønske å vite hva de egentlig tenker om det at det serveres så veldig barnevennlig mat som pannekaker, posesuppe osv - om det er fordi de selv er redd for å ikke servere noe barnet ikke liker, eller om det er fordi det er mat de pleier å ha ofte, eller om det er fordi alle gjør det så de også føler de må. Jeg følte ihvertfall det siste i starten da jeg hadde med barn hjem. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|