Sv: Pannekaker
Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.
Slutt nå for POKKER å bunche sammen ME og MS. Det får deg til å virke ignorant, og flatt ut dum. Det er to svært, svært forskjellige beist og når du slenger de sammen slik du gjør (et sted skriver du til og med "ME/MS"), så viser det virkelig at du ikke aner hva du snakker om.
Du trekker inn kreft og psykiske problemer, noe som ER relativt fæle greier, og oppfører deg som om vi får det fordi vi spiser "dårlig" i dine øyne.
Du blander en syk redsel for at ungen din skal bli dårlig av pannekaker på besøk og dine bekymringer over at folk "aldri spiser sunt, aldri!" sammen med veldig alvorlige beskyldninger. Du kaller samfunnet forsøplet. Du kaller oss faktisk forsøpla. Det er ikke noe rart at du trigger forumet.
Gudene vite at du har trigget meg, rett og slett fordi du virker så himla lukket og uvitende.
Du kan godt få syntes at alle spiser fæl hvetemelmat og sukker, og mer av det i løpet av en formiddag enn du spiser på et år, men når du kommer trekkende med beskyldninger om at vi påfører oss kreft, psykiske problemer og MS ved å ha helt vanlige kosthold, ja, da kan du hoppe i do. Med begge bena først.
Selvom jeg prøver å forkorte det jeg skriver betyr jo ikke at jeg ikke vet forskjellen For meg er det så utelukkende at andre er smarte nok til å skjønne og vite det, at jeg ikke tenker noe på om jeg skriver ME/MS eller ME og MS.
Jeg synes samfunnet er forsøplet jeg, det er vel ikke noe å ta sånn på vei for det? Det er jo bare trist at det er sånn, jeg legger da ikke skyld på noen for det?
Ja, jeg mener det har stor sammenheng mellom sykdom og kosthold/trening/livstil - hvor og når er det blitt slemt og stygt å si, hvorfor er det en stygg og dårlig ting å komme med? Jeg skulle jo bare ønske det ikke var sånn. Jeg sier ikke at alle sykdommer kunne vært unngått, eller at man kan skylde seg selv jeg, hvorfor du trekker sånne konklusjoner ut av det er jo synd - mest for deg selv.
Men ja, vi mennesker påfører oss selv og andre utrolig mye kjipt. Hvorfor er det så galt av meg å si?
Jeg synes det er trist at folk er syke, at folk blir ranet og voldtatt, jeg synes det er trist at barn må leve i fattigdom, jeg synes det er synd at mange barn er hjemme med fulle foreldre, jeg synes det er trist at folk sliter med overvekt, jeg synes det er trist at folk dør av kreft og ja jeg mener vi alle kan bidra og gjøre noe med dette, det trenger ikke å være sånn, det burde ikke være sånn og det påføres stort sett av oss mennesker. Pannekaker er helt klart en mini sak i det store og hele - men det er heller ikke poenget. Kosthold burde være viktig for oss alle for å bekjempe og leve så godt man kan.
Er det dårlig samvittighet som skaper all denne hissigheten rundt dette?
|