Sv: Invitert til kaffe
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Det krever litt av vertskapet å gjøre det bra. Vi var veldig obs på dette med forsinket middag, så vi kjørte stramt løp med talene og sparte noe til etterpå. Vi sto klare på trappen for å ønske velkommen når de andre kom.
GydaG, litt rart å takke nei til evnt framtidige invitasjoner, det skal vel godt gjøres at alle gjør det like dumt som det du opplevde.
Jeg tenker at du ikke har sittet utenfor et festlokale i to timer og blomstret og følt deg svært lite velkommen. Og selv om det sikkert kan gjøres litt mer ok, så velger jeg for min egen del å droppe det. Den aktuelle gangen reiste forøvrig brudeparet avsted med en gang brullupskaken var skåret opp, så det var bare såvidt jeg rakk å gratulere dem før de forsvant. Og da halve selskapet forlot lokalet like etterpå ble det rett og slett en helt underlig affære.
I de bryllupene jeg har vært i har evt kaffegjester vært invitert tidligst kl 21.00, forresten, og selskapet har naturlig nok brutt opp etter at brudeparet har forlatt åstedet før midnatt. Det kan jo være at det er anderledes andre steder, men det har ikke jeg opplevd. Og når man da legger til dette i erfaringene blir summen slik at jeg altså foretrekker å heller droppe det.
|