Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 10:40   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det handler vel bare om at jeg observerer mye, som jeg så i slalombakken her - ALLE som var inne der og spiste den halvtimen vi var der drakk brus og spiste enten vaffel eller godteri, ikke en person dro frem en matpakke eller drakk vann. Samme så jeg en annen dag med mer familie - jeg så en person som hadde noe annet enn pølser og brus, tilogmed de minste barna der drakk cola av tåteflaska. Og sånn synes jeg det alltid er, hvor enn man er.

Jeg lurer veldig på hva slags folk du møter. Gjennom fritidsaktiviteter/frivillig arbeid møter jeg veldig mange småbarnsfamilier. Inntrykket mitt er at folk har med matpakker, mange barn drikker vann og når vi er på "skiserveringshytter" så spiser de fleste matpakke først og kanskje en vaffel eller et wienerbrød etterpå. Har barn gått på ski 1-2 timer ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg tror liksom ikke at de pleier å avslutte frokost med en vaffel selv om de kjøper det på søndagsturen.

Det siste året tror jeg at jeg har sett én baby med noe annet enn melk eller vann på tåteflasken. Det var så sjeldent og overraskende at jeg stusset veldig.

Vi har hatt to bursdagselskaper i vinter/vår for en haug med 4-5-6-åringer. Barna våre liker ikke brus, så vi serverte juice og vann. Ingen av barna etterlyste brus og noen ville heller ha vann enn juice.

Små gjester som er med hjem kan være kresne, men de ber aldri om noe annet enn det som står på bordet.

Jeg kjenner meg altså ikke igjen av den beskrivelsen du gir av "alle andre", og synes du er veldig moraliserende. Det er ikke spesielt lurt, for da drukner det gode budskapet i irritasjon hos den som leser deg. For du har jo rett i at mange kan være mer bevisste i forhold til kosthold.

Emneord
ugler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.