Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

God kandidat til årets Nek-pris 2011?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 22:42   #28
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Hvis du mener at sykepleieryrket i stor grad er en bigeskjeft, så skjønner jeg ikke hva du mener - nei.

Bigeskjeft (er det ett ordentlig ord forresten?)? Mener du at mange har det som en tilleggsjobb (som er det jeg forbinder med bigeskjeft)??

Ja, at det er flere sykepleiere som jobber halvt enn ingeniører, f.eks.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja, jeg skjønner. Du mener liksom at i stedet for å bare trene og gå på kafè så har man en sykepleiejobb, sånn på si

Nei, jeg tror nok grunnene til å jobbe redusert er mange, og mener ikke at sykepleiere er mer opptatt av å gå på kafè enn andre, men det er mange av dem som gjør det (jobber redusert, altså) og jeg tror ikke det alltid handler om at de ikke får full stilling.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Der jeg jobbet tidligere var det stort sett godt voksne damer ca 60 år, som jobbet deltid og ville ikke streike for høyere lønn, det var jo flaut, de jobbet ikke for pengene (de hadde jo en mann som tjente penger) de jobbet for å komme seg ut litt.
Denne generasjonen er (heldivis) på vei over i pensjonistlivet.

Tja, det er da temmelig mange sykepleiere i min omgangskrets som jobber redusert. Ser ikke helt for meg at de hadde nektet å streke for høyere lønn, men de jobber i alle fall ikke fulltid.

Jeg har også jobbet redusert da barna var mindre, og jeg skjønner at særlig kombinasjonen turnus og småbarn er ugunstig, men det er nok et problem for sykepleieryrket at så mange bare har en halv fot innenfor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.