|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et likestilt brøl
Enig! Kvinnene får på et vis en "tyvstart" på å bli kjent med sitt eget barn, og for noen par ender dette med at mennene knapt slipper til, for "han gjør det ikke riktig". Og så er det så stor omveltning å få et nytt barn i hus at det kan jammen være kjekt å være 2 om det i begynnelsen.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Den ser jeg. Jeg tror grunnen til at jeg ofte ender med "kvinner" eller "de fleste kvinner" i for eksempel denne diskusjonen blir at det jo er sånn at de aller fleste kvinner faktisk tar de fleste ukene med permisjon. Samtidig så er mange av argumentene jeg bruker basert på meg selv og hva jeg føler sterkt for. Dermed blir det sammenblanding av noe som er naturstridig for min del - så sterkt kjennes det - og hva som er "kvinner" basert på at jeg velger tradisjonelt.
Jepp. Jeg tror at hvis pappaen får være hjemme og lære seg at akkurat den lille knirken der er forvarsel om tre timer med hyling mens den andre knirken er harmløs - så vil far komme mye mer på banen uten at mor river seg i håret av stress fordi han ikke skjønner noenting. Men aller mest tror jeg at det viktige er at far ikke skal holdes unna av mor eller unngå dette - men at far rett og slett skal skape bindingen til barnet han også. Jeg synes far skal få slippe til litt lenger enn bare de første to ukene i starten. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|