Sv: Et likestilt brøl
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
I det siste har vi hatt mange tråder som går på natur/arv kontra miljø/kultur. Jeg tenker en del på det her. Jeg mener at vi er i ferd med å gå for langt i å nekte å ta hensyn overhodet til faktorer som er relatert til miljø og kultur. Det virker som om det kun er arv/natur som er gode nok grunner til å tas på alvor. Også om man har en miljøfaktor man ønsker å endre på så må det jo nesten hensyntas at det må skje gradvis og over lang tid tror jeg.
Jeg er enig med deg i det du sier om kultur - dessuten er det jo himla vanskelig å finne ut hva som er hva her. Hvordan i alle verden kan man vite hvor mye av de "tradisjonelle" kjønnsrollene som er kultur og hva som er natur? Vi påvirkes jo av både biologi og kultur/miljø hele tiden. Også tenker jeg at det jammen meg er Harald Eia sin feil at folk har blitt så himla natur/arv-fokusert. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Sist redigert av Pøblis : 05-04-11 kl 14:56.
|