Sv: Et likestilt brøl
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg syns ikke det høres ut som om han føler seg fanget, jeg? Mer at han vil ha litt anerkjennelse for at han (og mange andre) faktisk har tatt et valg som har kostet. Og ikke bli brølt til mer og å gjøre MERMERMER.
Jeg synes det er litt uklart om han snakker for seg selv (for hvis han selv, personlig, ofte blir brølt til og får krav om å yte mer og mer og mer, så skjønner jeg at han blir lei og gjerne vil ha litt kred for det han faktisk gjør), eller om han snakker for menn som gruppe. For menn som gruppe er jo faktisk ikke fullt så "likestilte" som det han selv er, som mange i tråden påpeker - men jeg kan i og for seg godt forstå at når man selv er en tja, bevisstgjort og oppegående og omsorgsfull mann og far, så blir man lei av mas som egentlig er rettet mot helt andre menn, men som ikke er spisset nok. Hvem som helst kan bli lei av generaliserende, negative utsagn som man mener ikke passer på seg selv, så akkurat den irritasjonen kan jeg forstå. Men jeg synes ikke eksemplene hans er så gode - som Tallulah sier, så gir jo kvinner også slipp på mange drømmer og muligheter og mye frihet ved å velge familie og barn, dette er ikke noe som spesielt "rammer" menn.