Sv: Barnehagemat
Opprinnelig lagt inn av trond.strom, her.
Vi betaler 250 kroner tror jeg og har en deltidsansatt som lager mat, er vel i utgangspunktet misfornøyd med kvaliteten på maten han lager da det er mye pitabrød pizza eller fiskepinner det går i.
Fra høsten er det forandringer i støtten fra kommunen så da vil maten gå opp til 750 kroner/måned.
Jeg er interresert i å høre fra andre her om hva som er tilbudet på barnehagemat catering i Oslo/Bærum. Mener Bogstad Catering hadde et tilbud på 20 kroner per kuvert, men finner ikke noe om det på deres hjemmeside lenger
Barnehagens matbudsjett skal være et 0-budsjett som foreldrene skal ha fullt innsyn i. Det betyr at pengene kun skal gå til mat og at alt skal dokumenteres. At man klarer å forsvare et 0-budsjett hvor hvert barn betaler 750,- i måneden synes jeg er villt. Etter at maksprisen ble innført er det strengt forbudt å snikinnføre merkostnader gjennom matprisen. Be om å få se budsjettet/regnskapet for maten.
Opprinnelig lagt inn av Malama
Vi betaler forøvrig 300 kroner for det som altså er lunsj og frukt. Men de kaller det "aktivitetspenger".
De skal være veldig forsiktig med å kalle dette aktivitetspenger, all den tid det ikke er lov å ta ekstra betalt for turer/aktiviteter etc. Matpenger er nettopp matpenger og skal gå kun til dette!!