Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sender syke barn i barnehagen (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 11:50   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender syke barn i barnehagen (VG)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

At folk "juger" og heller har lyst til å være på jobb enn å proiritere barna sine, tror jeg ikke på.

Tror du virkelig ikke at det fins noen som gjør det?
Det tror jeg. Hvis barnet har feber om morgenen og man gir Paracet for å kunne levere i barnehagen og få noen timer på jobb, er ikke dette å "juge"? Jeg tror det fins folk med ganske forskjellige grenser for hva som er barnehagens jobb og hva som er foreldrenes, med tanke på syke barn.

For min egen del kan jeg noen ganger syns det er forferdelig kjedelig å være "innestengt" hjemme med sykt og kanskje sutrete barn i dagevis, men jeg ser jo at det er vårt ansvar som foreldre å ta den biten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 11:58   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det tror jeg. Hvis barnet har feber om morgenen og man gir Paracet for å kunne levere i barnehagen og få noen timer på jobb, er ikke dette å "juge"? Jeg tror det fins folk med ganske forskjellige grenser for hva som er barnehagens jobb og hva som er foreldrenes, med tanke på syke barn.

For min egen del kan jeg noen ganger syns det er forferdelig kjedelig å være "innestengt" hjemme med sykt og kanskje sutrete barn i dagevis, men jeg ser jo at det er vårt ansvar som foreldre å ta den biten.

Nei. Jeg tror at hvis folk gjør slikt så er det fordi de er i en fortvilet skvis og ikke ser er annen løsning. Jeg er kanskje litt godtroende og naiv...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 12:05   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nei. Jeg tror at hvis folk gjør slikt så er det fordi de er i en fortvilet skvis og ikke ser er annen løsning. Jeg er kanskje litt godtroende og naiv...

Unnskyld meg men jeg kjenner da virkelig folk som uten problemer innrommer at de heller vil vaere paa jobb en hjemme med sykt barn ......
Men er det saa rart egentlig? Det er da ikke noe som er verre en aa vaere hjemme med et sykt barn men det er jo trist at en del folk faktisk setter jobben foran sitt eget barns helse. En god dose paracet om morgenen setter jo ogsaa feberen ned og hvis man er "heldig" kan man vaere paa jobb frem til lunsjtid for bhagen ringer..... beklager men dette vet jeg desverre skjer....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 12:19   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

De fleste foreldre ser når barna er syke og blir hjemme.
I noen tilfelelr kan jo barnet være frisk om orgenen og bli syk utover dagen, og da ma jo barnehagen ringe. Men det er ike dermed sagt at foreldrene har levert et sykt barn.
Og det finnes de som leverer syke barn i barnehagen.
Opplevde selv som vikar i barnehage at noen kom med et barn som hadde kastet opp hele kvelden og store deler av natta. Siste gange ha kastet opp var 5 om morgenen og de kom og leverte han 07.30.
Barnet kastet ikke opp i løpet av dagen, men var skikkelig bleik om nebbet og orket omtrent ingen ting. Hadde helt klart ikke noe å gjøre i barnehagen.
(fikk heller ikke tak i foreldrene)

Men om noen få leverer syke barn vil jeg tro at de er i et veldig undertall.

Man kan heller ikek bare skylde på arbeidsgiver, for det er jammen mange surmaga kollegaer runt omkring også. Og endel av den eldre garden av menn har en holdning som er gufs fra fortiden. De er vant til koner som har gått hjemme med barna og dermed er det inngrodd at man er ikke hjemme med sykt barn. (selv om de må forstå at når både mor og far jobber må en bli hjemme) Jeg opplevde sukking første gangen jeg var hjemme med sykt barn der jeg jobbet sist. Og ikke minst skryting av at vedkommende aldri hadde forstått det med sykt barn dager. Der fikk ha kjørt seg av en anne kollega da, for han hadde et barn som har vært veldig mye sykt.

Gammel 06-03-07, 14:24   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg innrømmer glatt at jeg heller vil være på jobb, enn hjemme med sykt barn - ihvertfall når det går mer enn et par dager.

Men det er ikke dermed sagt at jeg sender mitt syke barn i barnehagen. Vi benker oss med gode bøker og filmer, og sykemat - avhengig av formen til lillemann - også koser vi oss som best vi kan. For det er jo litt koselig også.

Har forresten en sambo som praktiserer "høy arbeidsmoral", og kan hangle i dagesvis. Mens jeg er mer opptatt av å ta den ene dagen hjemme for å komme meg kjapt i gang igjen. Må tåle litt stygge blikk hjemme da, for jeg er visstnok ikke "syk" nok.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:29   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så heldig at jeg har kvinnelig sjef med små barn, som titt og ofte er syke. Så fra min jobb er det full forståelse for at syke barn er noe man har av og til, og at man da må være hjemme med dem.

Mht hvem som er hjemme så ser vi hvem det passer best for, og noen ganger har vi også delt en dag. Eller fått besteforeldre til å passe, om det er skikkelig krise og begge på død og liv MÅ på jobb. Men vi har aldri sendt en syk unge i barnehagen. Men det har hendt at vi må hente en unge fordi ungen har blitt syk i løpet av dagen.

Gammel 06-03-07, 15:30   #7
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Når vi har valgt å få barn så må de komme foran allt.
Jeg synes noen har en for lav terskel for sende barna i barnehagen ja.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.