Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Jeg er selv en fan av både Jamie Oliver og Gordon Ramsey. De lager knakende god mat på en ujålete måte som jeg har sansen for. Nigella derimot.... Jeg vet ikke noe om hva slags status de har innad i kokke- og restaurantbransjen, men det er heller ikke viktig for meg.
Vi har litt ulik smak, tror jeg. Jeg liker Jamies filosofi, men synes kokebøkene hans blir vel enkle (stating the obvious, liksom) og at TV-programmene er vel mye om andre ting enn mat og tilbereding. Gordon Ramsey er jeg en stor fan av, særlig de programmene der han ordner opp i skakkjørte hoteller og restauranter. Stor moro for en som har jobbet i bransjen. Jeg liker Nigella. Hun fremstår som litt klønete (hvordan hun bruker kniv er en lidelse å se på) og fingerslikkende stønnende, men bøkene hennes er strålende. Oppskriftene er kjempegode og jeg har sans for hennes hedonistiske innstilling til det å spise og kose seg.