Sv: Hvordan virker Ryanair?
Opprinnelig lagt inn av meisje, her.
Jeg gidder ikke kjøpe priority billetter hos dem, siden vi har 2 små barn får vi sitte ved siden av barna uannsett. Jeg venter til alle de 'gale' er vel kommet inn i flyet før vi går inn. Vi får alltid god hjelp av flyvertene om flyet er fullt. Jeg har opplevd å blitt kjeftet på av en dame som måtte flytte seg for at det skulle bli mulig, for den stakkars damen hadde kastet bort penger på PB.
Her synes jeg det var mange merkelige holdninger....
Du gidder ikke å kjøpe priority-billetter fordi du gambler på at det "alltid ordner seg" og at kabinpersonaler hjelper dere sånn at dere får sitte ved siden av hverandre? ... men om det ikke lykkes da? Kabinpersonalet har ikke alltid hverken tid eller anledning til å flytte og bytte etter alle passasjerers ønsker. Noen vil sitte foran, noen vil sitte bak, noen vil sitte nærme toalett, noen nærme utgangsdørene, noen ved nødutgang, noen sammen med barna sine, noen vil sitte ved midtgang, noen ved vinduet osv. Mange hensyn å ta.
Er det rettferdig at damen som har betalt for prioitert boarding/billett skal være nødt til å flytte seg fordi at dere, som ikke har det, skal sitte ved siden av hverandre?