Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips: Oslo–New York t/r for 3190!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 14:58   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og jeg hadde ikke reagert om du hadde tipset om et usedvanlig godt tilbud fra din arbeidsgiver heller, torsk.

Det ville jeg. Jeg ville ikke syntes det var OK, like lite som jeg ville tillatt meg selv å starte en tråd for å fortelle om et tilbud på Store norske leksikon den gangen jeg jobbet i Kunnskapsforlaget.

Da spørsmålet om tråden til Elin kom opp på styrerommet, skrev jeg at vi har hatt et par saker tidligere der etablerte brukere har startet tråder for å fortelle om kampanjer eller tilbud som deres arbeidsgiver har, og i disse tilfellene har vi slettet tråden og sendt en forklarende PM til brukeren det gjaldt. Dermed mente jeg at det riktige var å gjøre det samme i Elins tilfelle. (Og grunnen til at du antagelig ikke fikk med deg disse slettingene er at disse andre brukerne ikke skrev om saken på forumet, bare svarte på PM-en med et "å, beklager, jeg skal ikke gjøre det mer".)

En annen ting, som torsk nevnte, men som godt kan sies på nytt, er at Elin ikke har fått noen infraction eller kjeft eller annen "straff" for tråden - vi bare slettet tråden, og sendte henne en PM med forklaring på hvorfor den ble slettet. Dette regnes ikke som noe grovt overtramp fra Elins side, men vi ønsket ikke å la tråden ligge. Vi godtar som kjent at noen forteller om gode tilbud, men dersom man selv er ansatt i det aktuelle firmaet, eller på annen måte er knyttet til tilbudet eller dem som driver med, så regnes det som markedsføring. Poenget er ikke om man selv tjener direkte på det man poster - poenget er heller at dersom SAS vil reklamere for tilbudene sine, så kan de kjøpe reklameplass på forumet.

Jeg er, som Esme, usikker på hvorfor du mener det ville være OK om torsk og Elin poster markedsføring for sine bedrifter, mens det ikke er OK at en helt ny og ukjent bruker gjør det. Det er forsåvidt sant at vi aksepterer mer i markedsføringsretning av etablerte brukere som også bidrar med annet relevant innhold - f.eks. godtar vi i større grad "reklame" for egen salgsblogg - men den aksepten strekker seg ikke så langt som til ren reklame for en salgskampanje. (Spørsmålet om studietilbudene til din organisasjon er absolutt interessant, altså. Jeg er ikke på stående fot sikker på hva jeg vil svare om det.)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.