Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Serafins tråd om å leve uten gluten, melk og sukker

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-11, 09:51   #11
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serafins tråd om å leve uten gluten, melk og sukker

Jeg vil anbefale boken Kjernesunn om du ikke har den fra før. Der er det mange tips som er supre og den omhandler blant annet en gutt som har spist seg symptomfri fra autisme. Det er mange som ser at kostomlegging hjelper.

Men; Du skal vite hva du gjør og sammensetningen av maten er like viktig som å kutte ut. I tillegg anbefales det å gi eye-q i doble eller triple mengder til å begynne med og det har i mange tilfeller vist seg å være en av de viktigste endringene.

Mange autister reagerer på kasein og gluten og man ser øyeblikkelig at ungen har fått i seg noe en ikke tåler etter en stund uten. Det viktigste tror jeg er å vite at det kan ta tid, flere måneder før du ser de større endringene. Noen reagerer positivt øyeblikkelig, men for de fleste er veien lenger.

Jeg har selv flere autister i familien og ser at kostomlegging er positivt, men veien kan være lang i og med at de har en rekke diller i forhold til mat, hvordan den skal se ut, at den ikke skal være i nærheten av annen mat osv.

Så søk og finn andre familier som gjør det samme, få tips på matlaging og skriv ned oppskrifter så blekket spruter og vær nøye på sammensetning og næringsinnhold.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.