Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.
Jeg vet at jeg som sykepleier også godt kunne tenkt meg noen ubundne timer til å gjøre mitt papirarbeid; pleieplaner, datasamlinger, samarbeidsmøter og pårørendemøter (trenger tid til planlegging og dokumentasjon i etterkant), jorunalføringer osv, dvs ting utenom daglig rapportering. Dette er ting jeg må finne tid til innimellom pasientene. Det er slitsomt og blir ingen kontinuitet av det. Man rekker aldri bli helt ferdig fordi en eller annen faktisk er ferdig på toalettet og man må gå og dermed er det vanskelig å igjen finne tilbake til der man var.
Det fins ikke noe tid "innimellom elevene" til å gjøre det arbeidet vi gjør på kveld/helg. Dagen går i ett mens elevene er på skolen, og også etterpå, når vi har møter, samarbeidstid på trinn, foreldresamtaler +++ Igjen. Jeg klager ikke. Ubunden tid er fint. Men forberedelser og etterarbeid i vårt yrke kan neppe sammenlignes med journalføring i ditt yrke. Og jeg mener ikke at journalføring ikke er viktig. Jeg mistror deg heller ikke hvis du sier at du også gjør gratisarbeid for arbeidsgiver fordi du føler et personlig ansvar for pasienter og pårørende.