Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne der
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Blant annet. Jeg reagerte f.eks. på det tenkte tilfelle med tvillinger som du kom med, der den ene var funksjonshemmet. Du mener det kanskje ikke slik, men på meg virker det som du fremstiller det som en lettvint løsning å velge bort barn.
Trur du misforstod Hattifnatten i det innlegget. Eg oppfatta det i alle fall på ein heilt anna måte enn deg.
Når det gjeld akkurat den situasjonen med tvillingar, så kjenner eg ei som opplevde nettopp det.
Ho hadde vore på tidlig UL i veke 12 og fått vite at det var tvillingar, men det blei ikkje oppdaga noko uvanlig då. På UL i veke 18 blei det derimot oppdaga ei cyste i hjernen til den eine tvillingen. Ett er eit par veker med usikkerhet og mange UL-undersøkelsar blei det klart at denne cysta førte til at hjernen ikkje fekk plass til å vokse og utvikle seg slik den skulle. Kor store konsekvensar det kom til å få utviklingsmessig fekk ho ikkje svar på, for det var visstnok veldig sjeldent. Det kunne bli alt frå mild funksjonshemming til eit multihandikappa barn. Det var også mulig at barnet ville dø i magen dersom cysta forstsatte å vokse.
Ho fekk tre valg:
- Avslutte heile svangerskapet
- Prøve å abortere kun det sjuke barnet, men med risiko for at også det friske barnet ville dø.
- Fullføre svangerskapet og satse på at cysta ikkje vokste noko meir og at hjerneskaden blei minimal.
Ho valgte det siste. Barnet overlevde, men fekk ganske alvorlig hjerneskade. Barnet er no to år og kan ikkje sitte, krype eller gå uten støtte og har ikkje språk.
I dette tilfellet ville det uansett ikkje hjelpt med duotest. Her var det nemlig ikkje snakk om kromosomfeil og UL i veke 12 blei jo foretatt uten at det blei gjort funn.