|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
Herregud, jeg sier vel ikke at vi skal ta imot 42 millioner flykinger men jeg sier at jeg føler fysisk ubehag over at vi uffer oss over latterlige få antall tusen som kommer hit hvert år. Krise krise krisemaksimering når det i det store bilde er ingenting og vi er verdens rikeste land.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Du gikk glipp av poenget. Jeg prøver igjen. |
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøver igjen, jeg kommenterte det faktum at vi bør ha et perspektiv når vi diskutere dette. Når vi uffer og okker oss over hvor mange som kommer til Norge så bør vi ha i bakhode at det egentlig er et latterlig lite antall som tross alt kommer seg helt hit.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg havnet borti et rasistisk nek av dimensjoner på FB i går. Hun presterte i fullt alvor å mene at dersom innvandrerne her i landet bare hadde giddi å lette på rumpa, kunne de reist tilbake dit de kom fra, kastet regjeringen i landet sitt, og så bygd opp landet sitt igjen. Ja, også må de slutte med krig!
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 25-01-11 kl 12:26. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagEn liten tilføyelse til. Jeg mener selvfølgelig ikke at det kun skal være innvandrere som skal ha de såkalte "lavstatusyrkene" mens vi gode, ekte nordmenn skal være leger og ingeniører.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 25-01-11 kl 16:44. Årsak: Der manglet det et ikke, ja. :rødme: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg har hatt en flyktning, med innvilget oppholdstillatelse, i arbeidspraksis. H*n snakket svært godt norsk etter å ha gått på norskkurs, men hadde en svært dårlig språkforståelse, og hadde vel misforstått det meste av det som kan misforstås. Blant annet at arbeidspraksis ikke er fast jobb. Jeg hadde dette mennesket i arbeid i nesten et halvt år, og jobbet for å få vedkommende til å blant annet sette seg inn i rammeplan for barnehager, med veiledning og oppgaver underveis for slik å komme inn under et nytt tiltak og få en mulighet til fortsatt være i aktivitet. H*n takket nei, med begrunnelse i at den stønaden som h*n fikk etter å ha gjennomført det første halve året var så lav at det ikke var mulig å leve på det, langt mindre forsørge familien. Så derfor gikk h*n tilbake til en passiv tilværelse som mottaker av sosialstønad. At man i en situasjon der man jobber i et tiltak gjennom nav får en grunnstønad pluss dekning av reiser samt dekning av barnepass forstod vedkommende ikke. Og det er det som er noe av det største problemet føler jeg. De kan snakke norsk, men det forstår ikke det norske regelverket, forstår ikke de norske lovene eller den norske kulturen, og blir passive. Jeg ba nav om å stille med tolk for å sikre at vedkommende forstod hva som ble sagt. Og opplever under et møte at saksbehandler himler med øynene og sier at "h*n burde være takknemelig over å være så heldig å få lov å være i Norge, hvorpå jeg kommenterer at kanskje vi burde være takknemelig over å være så heldig å være født i Norge. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagDet er et vanskelig spørsmål å svare på. Jeg er ikke politiker, og jeg har aldri forsøkt å gjøre meg selv til en talskvinne for alle papirløse i Norge. Det eneste jeg har gjort, er å skrive en bok for å rette søkelyset mot min egen situasjon. Jeg har gitt historien min til det norske folk for at de skal forstå saken min og ta den på alvor, sier hun.
|
|
|
#8 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg vet ikke hva jeg selv ville ha valgt å gjøre. Man kan ikke fortsette hele livet å være papirløs. Hva med feks oppfølging under svangerskap.... sykdom.... tannlege...osv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|