Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 11:47   #41
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren ?

Jeg syns ikke Ticket2Heaven er store i størrelsene, men jeg hører mange si det. Vi har en T2H vinterdress til snuppelure nå, i str 98, og jeg regner egentlig ikke med at hun kan bruke den til høsten, altså. Hun er lang da, blir 3 år nå og måler nesten 101 cm i høyden.

Vi må også kjøpe vårdress, har vært fornøyd med både Reima og Reflex.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:53   #42
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg syns ikke Ticket2Heaven er store i størrelsene, men jeg hører mange si det. Vi har en T2H vinterdress til snuppelure nå, i str 98, og jeg regner egentlig ikke med at hun kan bruke den til høsten, altså. Hun er lang da, blir 3 år nå og måler nesten 101 cm i høyden.

Vi må også kjøpe vårdress, har vært fornøyd med både Reima og Reflex.

De var veldig store tidligere, men så ble det sagt at de har justert størrelsen. Det har kanskje stemt med min erfaring i forhold til noen plagg, jakker f.eks., men jeg syns f.eks. den vårdressen vi kjøpte i fjor virker like mye for stor som det vi har erfart tidligere.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:53   #43
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har et spørsmål til dere dresskyndige: Hvilken størrelse satser man på for våren til ei jente på 18 måneder og rundt 80 cm, som har 80 i Reima-vinterdress nå, som er litt stor fortsatt? Hun er ganske smal av seg, men ikke mager.

Jeg tenker først og fremst PoP eller TTH, eller Reima. 86 eller 92? På den ene siden bør jo dressen vare en stund, men på den annen bør hun ha bevegelsesfrihet, også.

Ticket er store i størrelsen, poden på 4,5år hadde vårdress i 92 , den har akkurat blitt for liten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:06   #44
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Da tror jeg Ticket utgår, for jeg har ingen mulighet til å få prøvd, og må bestille blindt. Da gjenstår vel "bare" Reima, PoP og Reflex som jeg kan få tak i her på stedet.

Gammel 12-01-11, 12:31   #45
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ticket er store i størrelsen, poden på 4,5år hadde vårdress i 92 , den har akkurat blitt for liten.

Men det kommer jo an på om man har lange eller korte barn? De bør jo følge strørrelsesangivningen som er målt i centimeter, så får man heller måle barnet som skal bruke dressen.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:27   #46
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Men det kommer jo an på om man har lange eller korte barn? De bør jo følge strørrelsesangivningen som er målt i centimeter, så får man heller måle barnet som skal bruke dressen.

Men det er jo det som er problematisk, en TTH-dress oppgitt til f.eks. str 92 tilsvarer ofte en dress av et annet merke i str 98. Jeg har hatt så mye TTH-tøy i hus at jeg vet at klærne er store i størrelsen, og det sier jeg ikke fordi jeg sammenlikner mot de av mine barn som er små for alderen. THH er stort okke som. Jenta mi på 5 var vel rundt meteren lang da hun fint gikk inn i str 92.

Gammel 12-01-11, 16:13   #47
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vi bør nok prøve først. Reima er vel videre i fasongen enn de andre nevnte, også, eller kanskje dette bare gjelder vinterdressene? Jeg har foreløpig bare sett på PoP-dressene, og de virket fine i fasongen til smale unger, men her trengs det tydelig mer research.

Babymodellen til Reima - vid modell

Reima med strikk i livet - smal modell

Nå er dette vinterdresser, men vårdressene er like i fasongen. Jeg brukte babyfasongen til jenta mi t.o.m str 98 i vinterdress. Da hun var 2 år, kjøpte jeg imidlertid vårdressen med strikk i livet i str 98. Den var stor, ja, men hun svømte ikke i den når vi fikk brettet opp ermer og strammet i livet.

Her er jenta rett før hun fyller 2 år i Reimatec str 98.
(vennligst ikke quote da jeg kommer til å slette bildene )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Karoline og gåsungene (25).jpg (169,4 KB, 17 visninger)
Filtype: jpg Karoline og gåsungene (32).jpg (190,0 KB, 14 visninger)
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:21   #48
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Men det er jo det som er problematisk, en TTH-dress oppgitt til f.eks. str 92 tilsvarer ofte en dress av et annet merke i str 98. Jeg har hatt så mye TTH-tøy i hus at jeg vet at klærne er store i størrelsen, og det sier jeg ikke fordi jeg sammenlikner mot de av mine barn som er små for alderen. THH er stort okke som. Jenta mi på 5 var vel rundt meteren lang da hun fint gikk inn i str 92.

Har du hatt TTH de siste 2 årene ?? De var store før, akkurat som du sier ca en str større enn alderen på str tilsvarer...altså str 92 i dress passet en normalt stor unge på ca 3 år).

Nå er de ikke så store lenger. Jenta mi som blir 7 år i mai, har brukt/bruker str 122 i vintertøy denne vinteren. Har både TTH heldress og TTH todelt vintersett. Hun har også en HHtec og en Reflex dress. Alle klærne er omtrent like store. TTH dressen er ikke større enn de andre dressene.

Gammel 12-01-11, 16:22   #49
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Nemlig, poden er vel rundt meteren nå å vi har som sagt akkurat lagt bort dressen i str 92.
I reima tec bruker han 104.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:41   #50
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Har du hatt TTH de siste 2 årene ?? De var store før, akkurat som du sier ca en str større enn alderen på str tilsvarer...altså str 92 i dress passet en normalt stor unge på ca 3 år).

Vi har vel hatt TTH de siste 7 årene. Jeg syns ikke dressene er blitt spesielt mindre. Jakkene har derimot variert noe mer i størrelsen, er min erfaring. Buksene er også fortsatt store i størrelsen. Nå skal det sies at vi ikke har kjøpt vinterdresser de siste par årene (om jeg ikke husker feil), men et par vårdresser, samt flere jakker og en bukse eller to har vi kjøpt de to siste årene.

Gammel 12-01-11, 16:43   #51
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Da tror jeg Ticket utgår, for jeg har ingen mulighet til å få prøvd, og må bestille blindt. Da gjenstår vel "bare" Reima, PoP og Reflex som jeg kan få tak i her på stedet.

*Refleks er bra, men min oppfatning er at det ikke er helt vanntett. Men duger bra...og er rimelig. Litt forskjellige kvaliteter på stoffet, har opplevd både myke og litt stivere stoffer. Kan bli litt klamt.
*Reimatec er veldig bra, vanntett og mykt. Holder bra til småbarn, men mange opplever at det ikke er slitesterkt nok til større barn (3-4 år ??). Mykt og godt. Puster, ikke klamt.
*POP er det beste settet vi har brukt så langt. Vi har hatt todelt, men det er vel samme kvalitet som heldressen. Utrolig slitesterkt (bortsett fra strikkene under foten, de ryker med engang), pustende og dønn vanntett. Vi la bort regntøyet etter at POP kom i hus. En periode i fjor vår, da det regnet mye, opplevde jeg at snuppa ble våt i barnehagen til tross for regntøy. Ble lei og gikk til innkjøp av POP settet, og tok regntøyet med hjem. Opplevde ikke en eneste dag til at hun ble våt

Gammel 12-01-11, 19:49   #52
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt todelt Po.P til begge barna i år. Er spent på hvordan det funker med todelt til Lillebror (blir 4 år til sommeren).

Gammel 12-01-11, 21:29   #53
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg har kjøpt todelt Po.P til begge barna i år. Er spent på hvordan det funker med todelt til Lillebror (blir 4 år til sommeren).

Min 3, 5-åring har hatt 2-delt siden hun var 1, 5 år. Hun har også hel dress, men jeg merker ikke noe forskjell. (Hva hun gjør, vet jeg ikke.)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:48   #54
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ticketdressen i str 86 er like lang som Reimadressen i str 92. Og reima er ikke akkurat kjent for å være smått det heller.

Gammel 12-01-11, 21:58   #55
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Min 3, 5-åring har hatt 2-delt siden hun var 1, 5 år. Hun har også hel dress, men jeg merker ikke noe forskjell. (Hva hun gjør, vet jeg ikke.)

Supert! Da funker det sikkert fint for Lillebror også.

Gammel 12-01-11, 22:16   #56
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på PoP i år til eldstemann. Todelt. Han blir 6 i februar og er ca 123 cm. Vi hadde todelt Refleks i fjor og todelt HH, og spesielt HH settet var dårlig. Han hadde fått hull i det etter bare en mnd. Minsten arver en reimatec og en Troll så han er dekket.

Forøvrig så har begge gutta TTH vinterdresser, 2 åringen har dress i str 98 og eldste i str 122. Og de er fine i størrelsen, så jeg tror nesten de må variere fryktelig, når jeg her leser at en 5 åring kan bruks str 98.

Gammel 12-01-11, 22:34   #57
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ny (fjorårets) TTH vårdress i 92 oppe og ny (også fjorårets) reima tec vårdress i babymodell i 98. De er nokså like i str.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:37   #58
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et spørsmål til dere dresskyndige: Hvilken størrelse satser man på for våren til ei jente på 18 måneder og rundt 80 cm, som har 80 i Reima-vinterdress nå, som er litt stor fortsatt? Hun er ganske smal av seg, men ikke mager.

Jeg tenker først og fremst PoP eller TTH, eller Reima. 86 eller 92? På den ene siden bør jo dressen vare en stund, men på den annen bør hun ha bevegelsesfrihet, også.

Tror det ville holdt med 86 i reima, jeg, om hun ikke plutselig vokser noe enormt. Min sønn er 2 år og 3 mnd og har både vinter og vårdress i 92, reima. Han er rundt 88 cm nå og slank, under 12 kg. De sitter fint på ham.

Gammel 12-01-11, 23:10   #59
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ugg, jeg har bestilt ticket i 98 til jenta mi som bruker 92 i Reima nå, og er 93 cm lang. Håper det går.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:20   #60
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ugg, jeg har bestilt ticket i 98 til jenta mi som bruker 92 i Reima nå, og er 93 cm lang. Håper det går.

Det går nok bra.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.