Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Om man får alvorlige problemer i mange uker ved å mangle 2 timer søvn en natt så trenger man ikke ha noen søvnforstyrrelse - men man kan ha det. Det kommer jo litt an på om man selv opplever det som et problem eller ikke.
Jeg får ikke alvorlige problemer i mange uker, jeg får problemer dagen derpå. Og det føles virkelig ille nok. Kroppen virker ikke.
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Nei, men når du og andre her sier at dere blir syke av for lite søvn er det vel snakk om en eller annen søvnforstyrrelse? Det er jo uansett ikke sykdomstilfeller vi snakker om i tråden.
Nei, det er ingen søvnforstyrrelse å få sykdomsfølelse av for lite søvn, men det kan være dårlig planlegging.
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Man kan synes det er så sært man bare vil, men å kjøre rundt med sånn søvnmangel kan sammenlignes med å kjøre med promille.
Dette er faktisk ganske vesentlig informasjon.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg tror det kommer greit fram i denne tråden at vi alle har forståelse for ulike typer behov utenfor "normalen". Er man allerede søvndeprivert eller annet er det vel ingen som undrer seg.
Jeg syns ikke det kommer særlig godt fram at man har forståelse for ulike typer behov utenfor "normalen". Tvert imot.