Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 16:39   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Det er vel ikke å ikke kunne se at man har ulike behov? Jeg jobber med presisjonsarbeid selv og har lang erfaring med at noen ganger blir det ikke så mye søvn som det helst skal være - og det går ganske greit hvis man ellers er noenlunde i form og ikke dras med stort søvnunderskudd feks.

Det betyr jo ikke at ikke andre kan velge annerledes eller trenge andre løsninger - kun at de fleste, ihvertfall på min arbeidsplass, fikser å ha en kort søvn en gang iblant hvis det er noe spesielt.

Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:40   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er vel ikke å ikke kunne se at man har ulike behov? Jeg jobber med presisjonsarbeid selv og har lang erfaring med at noen ganger blir det ikke så mye søvn som det helst skal være - og det går ganske greit hvis man ellers er noenlunde i form og ikke dras med stort søvnunderskudd feks.

Det betyr jo ikke at ikke andre kan velge annerledes eller trenge andre løsninger - kun at de fleste, ihvertfall på min arbeidsplass, fikser å ha en kort søvn en gang iblant hvis det er noe spesielt.

Første setning står i kontrast til resten. Du går ut fra at alle burde klare det du og dine kolleger klarer nettopp fordi du og dine kolleger klarer det.

Gammel 31-12-10, 16:44   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Første setning står i kontrast til resten. Du går ut fra at alle burde klare det du og dine kolleger klarer nettopp fordi du og dine kolleger klarer det.

Jeg sier at MANGE klarer det og at det er VANLIG å klare det. Dermed vil det lett kunne tenkes at det ikke er en veldig rar ting å greie seg med mindre søvn en sjelden gang også om man ikke sitter med jobb som ikke krever høy nøyaktighet.

Jeg sier IKKE at ALLE skal klare å mangle søvn iblant.
Hele poenget med mitt svar er å få frem at det ikke er noen regel på at alle må ha åtte timer søvn før de går på jobb - heller ikke om man har en jobb som krever litt.
Jeg forsøker altså å få frem at det er nyanser, hvorav det å være totalt rigid ikke er den vanligste - og dermed vil kunne oppfattes som sært.

Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:46   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Selvfølgelig hadde jeg klart å komme med gjennom arbeidsdagen med lite søvn, det har jeg gjort mange ganger før.

Men skal jeg måtte belage meg på en dårlig dag på jobben i morgen fordi det tydeligvis er sært å avkorte nyttårsfeiringen et par timer?
Er det virkelig så viktig?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:49   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Selvfølgelig hadde jeg klart å komme med gjennom arbeidsdagen med lite søvn, det har jeg gjort mange ganger før.

Men skal jeg måtte belage meg på en dårlig dag på jobben i morgen fordi det tydeligvis er sært å avkorte nyttårsfeiringen et par timer?
Er det virkelig så viktig?

Nei, det kommer jo an på? Ville du synes det var greit om dere ble servert grillpølser av vert i joggebukse da?
(Tanken min er at om noen har laget mat i mange timer for å feire noe og lagt ned ganske mye jobb så er jo den innsatsen verdt noe.)

Men igjen - det var jo ikke snakk om å stoppe hele festen heller. Resten blir jo igjen mens du rusler og legger deg. Og vertskapet vet jo sikkert om det og synes sikkert det er ok.

Jeg mener for ordens skyld ikke at noen skal kunne kreve av deg at du stiller, men for min del ville det vel vært naturlig å bli til ca midnatt når konseptet var litt ordentlig fest og markering av noe som skjer på midnatt. Det å forlange av noen er ikke ok-

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.