|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Det er vel ikke å ikke kunne se at man har ulike behov? Jeg jobber med presisjonsarbeid selv og har lang erfaring med at noen ganger blir det ikke så mye søvn som det helst skal være - og det går ganske greit hvis man ellers er noenlunde i form og ikke dras med stort søvnunderskudd feks. |
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)
Første setning står i kontrast til resten. Du går ut fra at alle burde klare det du og dine kolleger klarer nettopp fordi du og dine kolleger klarer det.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Jeg sier at MANGE klarer det og at det er VANLIG å klare det. Dermed vil det lett kunne tenkes at det ikke er en veldig rar ting å greie seg med mindre søvn en sjelden gang også om man ikke sitter med jobb som ikke krever høy nøyaktighet. |
|
|
|
#4 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Selvfølgelig hadde jeg klart å komme med gjennom arbeidsdagen med lite søvn, det har jeg gjort mange ganger før.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Nei, det kommer jo an på? Ville du synes det var greit om dere ble servert grillpølser av vert i joggebukse da? |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|