|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jeg er ikke rasist, men
Det er ikke noe feil å patronisere idioter. Om de ikke vil bli patronisert så får de slutte å si idiotiske ting da.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Patroniserer du folk som mener at deres koner bør holde seg innendørs og ikke bør gå ut uten følge? Ja, det gjør du aksomt ved å begrense dem til en analytisk størrelse. De blir et DEM OM DET. Ergo har du ikke gjort dem til gjenstand for samme fordømmelse som om din svoger skulle stenge inne sin kone og nekte henne kontakt med omverdenen, og barna deltakelse i barnehage. Du har ekskludert med velvilje og enkelhet der du kunne ha inkludert med konflikt og ny lærdom.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Brutus_ du har hukommelse som en manet. Alle på FP er liksom en slags inni-hodet-til-Brutus_-karikatur av den mest kulturtullete SV-er.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, det vanlige er å patronisere dem ved å ikke moralisere, la dem bli objekter for observasjon. Mens finnmarkingene velger man å bli sjokkert over/le av. Det er slutt på rasisme i dette landet den dagen alle er like sjokkerte over fremmed fremmedfrykt som den hjemmeavlede. Fremmed fremmedfrykt er et kulturstudium, mens hjemlig er et øyehimlingsfenomen som man rister oppgitt på hodet av. Jeg synes ikke det er noe sjokk på at et utkantsamfunn i Norge har lokaliteter med sterk fremmedfrykt. Det er et allmennmenneskelig fenomen, vanlig i hele verden.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|