|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalkun for første gangDenne tråden er helt knall. Selv pleier jeg å legge kalkunen rett i langpannen med væske, ikke på rist. Da synes jeg den blir saftigere. Og så blander jeg smeltet smør, salt og pepper i en stor kopp og heller over med jevne mellomrom. Og så har jeg et par appelsiner stappet inn "der du vet" på kalkunen, i stedet for stuffing. Langtidssteking på lav varme er helmaks (skrur opp temperaturen mot slutten, det er viktig)!
|
|
|
#2 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kalkun for første gangJeg gjør som iset, men har i tillegg saften av et par appelsiner i smørblandingen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalkun for første gangTråden som Iset nevner reddet meg i fjor. Jeg stekte verdens beste kalkun til nyttår, - det er ikke tull en gang!
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Kalkun for første gangJeg anbefaler fortsatt langtidssteking på lav temperatur. 80 - 90 grader, i mange timer, 5-6 timer eller noe slikt. Da blir den så saftig og fin som bare det.
|
|
|
#5 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Kalkun for første gangÅh, åh, jeg har det besteste tipset! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kalkun for første gang
Jeg har lært å steke kalkun av GydaG og GydaGmannen. Og det er virkelig verdens beste!
|
|
|
#7 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalkun for første gang
|
|
|