|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?
Ja, det er klart. Har opplevd godt voksne på nært hold som ikke har den egenskapen å glede seg over andres gleder, så det gjelder barn også.
![]() |
#62 |
Shake it out!
|
Altså, vi har god økonomi, det kommer uansett ikke til å bli aktuelt å kjøpe jakker til flere tusen kroner til ungene. Uavhengig av hvor "rike" vi blir. Om de skal ha det så må de jobbe og tjene egne penger.
![]() |
#63 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Jeg ser forøvrig heller ikke noe problem med at andres unger får dyre klær og ting, og synes ikke at de skal avstå fra det fordi jeg kommer til å være den kjipe som sier "glem det!" til mine unger. Jeg håper at jeg skal klare å formidle pengens verdi til ungene, slik at de ser hvor lite logisk det er å bruke en hel, halv liten formue på et plagg man bruker gjennom en sesong (håpet er lysegrønt...). Jeg regner med at de fleste foreldre har et sett med verdier og en logikk de ønsker at ungene skal adoptere, og jeg håper våre unger forstår at det er uendelig mye viktigere å bruke penger på reiser og opplevelser.
![]() |
#64 |
Shake it out!
|
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes også det er voldsomt, uansett alder! Her går "halve" Stavanger i slike jakker nå, noe så kjedelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Off the map.
|
Sånn tenker jeg også.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dyre klær er for voksne?Synes det var mange gode svar her og er enig i mye av det som skrives. Helt uaktuelt med dyre merkeklær her så lenge det finnes andre gode alternativer (tenker da på barneklær). Noe merkeklær finnes nok her, dog lite og i så fall er det kjøpt på salg, som vinterklær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
maler
|
Jo, ja, jeg ser den. Og jeg er forsåvidt enig. Det er ikke prisen på plaggene som er greia egentlig, det er holdningene. Jeg tror ikke det er sunt at et barn er vant til å peke og få etter eget forgodtbefinnende, det er noe med å lære seg å forvalte penger, lære seg å prioritere. Det tror jeg er helt avgjørende for å danne grunnlaget for en fornuftig privatøkonomi somunge voksen. Og et greit utgangspunkt kan være at man kjøper når man trenger, ikke fordi det er et nytt jakkemerke som er in denne måneden. Jeg synes man som foreldre skal være bevisste på at det kan være et enormt press på klær og utstyr, men uten at det nødvendigvis fører til at man velger billigste sort.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|