Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 10:38   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Hannah - det at du med din sykdom ikke føler at du kan stille som ringevikar betyr ikke at ikke mange, mange andre faktisk fint kan jobbe som ringevikar.

Dessuten kan man ringe etter en vikar feks to dager før også - det er ikke automatikk i å ringe syv på morgenen. Man er heller ikke pliktig å si ja om man kjenner at det ikke går den dagen.

Dersom man vet at man kan jobbe to timer per dag isteden så er det feks mulig å jobbe som følgevenn. Det er vel omtrent 15 % stilling eller noe sånt - og superviktig og verdsatt.

Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:42   #2
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hannah - det at du med din sykdom ikke føler at du kan stille som ringevikar betyr ikke at ikke mange, mange andre faktisk fint kan jobbe som ringevikar.

Dessuten kan man ringe etter en vikar feks to dager før også - det er ikke automatikk i å ringe syv på morgenen. Man er heller ikke pliktig å si ja om man kjenner at det ikke går den dagen.

Dersom man vet at man kan jobbe to timer per dag isteden så er det feks mulig å jobbe som følgevenn. Det er vel omtrent 15 % stilling eller noe sånt - og superviktig og verdsatt.

Joda, klart, de ringer ikke alltid samme morgen, og da går det greiere. Problemet når man er ringevikar, er at man gjerne føler man må si ja uansett når de ringer. Sier du nei mange nok ganger, så slutter de jo å ringe.
Og ja, jeg har faktisk jobbet som ringevikar en god stund, bare for å få lov til å være i arbeid.
Du uttaler deg så bastant, og det er det jeg reagerer på.

Andre jobber, som følgesvenn som du nevner, eller sånn som gajamor nevner over her, tror jeg ville fungere mye bedre for veldig mange.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:48   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del har en sterk mistanke om at jeg hadde vært langt mindre irritert om jeg så spor av takknemlighet en gang iblant fra de som får tildelt feks en fin utdannelse fra nav som andre må betale og skaffe seg på egenhånd.

Med AAP-ordningen ble det gjort veldig mye vanskeligere å få betalt utdanning altså. Spesielt om man er under 26, da får man strengt tatt ikke dekket utdannelsen med mindre app er eneste mulighet for utdannelse (i praksis må man enten være så syk at man ikke kan overleve med kun støtte fra lånekassen (f.eks. om man ikke kan være fulltidsstudent pga. sykdom og ikke kan jobbe ved siden av) eller man må ha brukt opp retten til støtte fra lånekassen på en annen utdannelse man ikke kan bruke og er uten mulighet til å finne høvelig arbeid uten utdannelse). Hvor strengt dette blir praktisert varierer nok fra saksbehandler til saksbehandler, men sånn er lovverket i hvert fall.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.