Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

What to do-list

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 13:04   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What to do-list

Jeg har store planer om å vaske vinduer, de har ikke blitt vasket siden februar. Ellers skal jeg vaske badet, ikke fordi det er advent, men fordi det trengs.
Jeg har det ganske reint og ryddig til vanlig og gidder ikke vsake noe ekstra kun fordi det er jul. Pynt og dempet belysning skjuler det meste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 13:19   #2
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat nå skrevet en detaljert liste over alt som skal gjøres fra i morgen av og frem til julaften, og den ble jeg skikkelig sur av, gitt.
Jeg vasker når jeg må, dvs så sjeldent som mulig, men jeg må ha det pent og rent rundt meg til jul. Jeg skrubber ikke tak og vegger altså, men slenger over med egnet mopp i takhjørner og der det trengs, pusser vinduer, vasker badene ekstra grundig og tar kjøleskapene, stekovnene og alt sånt som jeg ikke gjør så ofte ellers. Pynter huset første uken i desember, tar storvasken rett i forkant. Og så rydder jeg i klær og sko, legger bort og stryker pentøy til alle seks i god tid før julaften.
Og jeg har ørten gaver som skal pakkes inn (har kjøpt nesten alle), 96 adventsgaver som skal pakkes inn, kaker som skal bakes, kort som skal skrives, førjulslunsjer som skal planlegges og pensko som skal kjøpes inn. Og så pusser jeg opp tre barnerom for tiden, alle skal stå ferdige til jul.
Puh! Men i dag skal jeg ikke gjøre stort, bare skule bort på listen og kjenne at jeg gleder meg bittelitt til januar også. Og neste år - i 2011 da skal jeg begynne med alt enda tidligere.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 13:24   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Min liste er:
- Pakke 4 kofferter.
- Kjøre til flyplassen.
- Ta fly til Spania

:spin:

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 14:41   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Min liste er:
- Pakke 4 kofferter.
- Kjøre til flyplassen.
- Ta fly til Spania

:spin:

sånn omtrent ser min liste ut også - men så har mannen fått den brilliante ideen at vi skal ha juleselskap for svigerfamilien her den 18. desember. Så da blir det huset fullt med overnattingsgjester, full julemiddag, pakker og fandens oldemor. Men noe juletre blir det i hvertfall ikke.

Henger vel opp adventsstjerna, tenner noen talglys og kjøper inn noen svibler.

Gammel 21-11-10, 15:01   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har det ganske reint og ryddig til vanlig og gidder ikke vsake noe ekstra kun fordi det er jul. Pynt og dempet belysning skjuler det meste.

Signerer. Og dette kommer fra ei med støv på hjernen.

Jeg ser virkelig ikke poenget i å vaske til jul fordi det er tradisjon. Det var en grunn til man gjorde det i gamle dager. Den grunnen er ikke reell lenger. Dessuten er det vel bedre å vaske huset skikkelig når man tar ut all vinterdritt og julepynt, altså til våren.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.