Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du endret syn på klimakrisen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er ditt syn på klimakrisen i dag?
Det er vel bare fint om det blir litt varmere? 1 2,56%
Global oppvarming er et faktum, og vi må gjøre noe. 34 87,18%
Klimaendringene er naturlige. 4 10,26%
Det kan være noe i det, men jeg forholder meg ikke til det. 0 0%
Klimaendringene er menneskeskapte, men det er lite vi kan gjøre. 2 5,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 39. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 13:31   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du endret syn på klimakrisen?

Jeg har ikke endret synet mitt nevneverdig. Jeg har vært dypt bekymret for klimakrisen i flere år, og jeg tror ikke det finnes nok vilje til å snu i tide. Jeg tror det er overhengende sannsynlig at menneskeskapte klimaendringer på et eller annet tidspunkt vil få dramatiske konsekvenser i forhold til livet på jorden. Selv om det er stadig økende bevissthet - noe annet ville jo vært veldig merkelig siden det er snakk om vår eksistens - så tror jeg ikke viljen er sterk nok hos flertallet til å gjøre de endringene som er nødvendig. Dette kommer ikke til å gå bra.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 13:45   #2
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har vært dypt bekymret for klimakrisen i flere år, og jeg tror ikke det finnes nok vilje til å snu i tide.

Nei, det kan du si. Ekspertene sier jo at vi må kutte minst 80%, mens politkerne lurer på om de kan akseptere 20%... Al Gore hadde et utrolig bra poeng angående dette i filmen. Han fremstilte det som et valg, på den ene siden økonomisk vinning, på den andre siden kloden... Ja, og de synes fortsatt de har et valg?

Merkelig.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 13:49   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ja, men det er ikke så mye lille jeg kan gjøre. Staten må slutte å gi dispensasjoner til farlig utslipp. Men egentlig er vel ikke vi de verste, så lite industri vi har her i landet.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det blir feil å tenke slik. Bare fordi staten kan gjøre noe, betyr ikke at vi som enkeltpersoner ikke kan gjøre noe. Hvis alle tenker at de kan gjøre en forskjell, vil det gjøre en forskjell.

Hvis alle går rundt og tenker at de ikke kan gjøre noe, så blir intet gjort.
Man må begynne i det små, hvis vi alle gjør det VI kan, så vil det faktisk hjelpe!

Og vi kan jo også gjøre veldig mye ved å bruke stemmeretten vår, påvirke det vi kan påvirke, og stille krav til både staten og oss selv.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.