Sv: Er nordmenn sosialt sære?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg tenker som Kasia: Livet er for kort og travelt til å være sosial med mennesker jeg ikke har noe til felles med, eller får noe ut av å være sammen med. :sær:
Jeg skjønner hvordan du tenker.
Samtidig så tror jeg kanskje ikke tid og lengden på livet er en avgjørende faktor her.
Ok, eksempel fra rl: I går var lærerne i fylket på kurs. Etter forelesningsdelen av kurset, skulle vi "tvangssosialiseres" i grupper på tvers av skoler. Hvis noen hadde spurt om jeg ville være på gruppe med kollegene mine eller i en gruppe med fremmede, ville jeg valgt kollegene mine. De er både hyggelige og interessante og jeg vet på forhånd at jeg trives med dem. Men det var ikke noe valg - tvangssosialisering it was. Og akkurat i går førte det til en særdeles hyggelig, morsom, tankevekkende og meningsfull stund. Kommer sansynligvis ikke til å se dem igjen, tok ikke tiden fra andre viktige gjøremål i mitt hektiske liv - men sitter enda i meg som en følelse som kjennes mistenkelig ut som glede. Det er fint, da!
Jeg er på hugget til å bli veldig mye mindre sosialt sær, jeg altså. For min del handler det nok langt mer om "ork" enn "tid".