Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av allium, her.
Dette skjønte jeg ikke. Skal det være lov å ha barna der i 10 timer om dagen, eller skal det ikke? Hvis man skal få advarsler og oppsigelse hvis man utnytter åpningstiden, hvorfor er dette forskjellig fra å sette grenser for hvor mye man får utnytte åpningstiden?
Og hvordan mener man en aleneforsørger med en times jobbreise skal "skjerpe seg"?
Dette var de de i barnehagen som snakket noe om da jeg leverte i morges - det er tydelig et hett tema i dag; og de fortalte at de faktisk har et par foreldre (og da snakker vi ikke aleneforsørgere, det ble også poengtert ) som de sliter med i forhold til at de så bevisst og åpent benytter seg av barnehagen som pass - også på dager der de ikke jobber. Jeg vet jo ikke stort om dette, men tenker at i slike tilfeller, der man med sikkerhet vet at foreldre utnytter seg av 10 timers "barnevakt" bare fordi de ønsker det, burde kunne gå til tiltak for å stoppe det.
Personlig har jeg ingen egeninteresse av å skull "ta noen", og jeg har heller ingen ønsker om redusering av åpningstid og makstid for opphold. Jeg klarer ikke komme under 8 timer selv, og jeg er ikke alene.