Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfør øker andelen uføretrygdede?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 01:37   #1
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hvorfør øker andelen uføretrygdede?

For å maskere at vi egentlig har ganske høy arbeidsledighet?

Jeg vet av (anekdotisk, riktignok) erfaring at NAV bruker uføretrygd for å gjøre jobben sin enklere.

Gammel 04-11-10, 13:07   #2
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Jeg vet av (anekdotisk, riktignok) erfaring at NAV bruker uføretrygd for å gjøre jobben sin enklere.

Hvis du tror at å hanke inn alle papirer og vurderinger fra lege, utprøving av diverse andre ytelser, vurderinger, mer vurderinger, og enda flere vurderinger er enkelt, må du tro om igjen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:22   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. Det er jo et interessant tema egentlig og jeg tror det er veldig mye som spiller inn.
Nå skal jeg bare synse litt, jeg har ikke noe statistisk grunnlag eller annen fakta for uttalsene ..
I mange tilfeller nå så tror jeg at behandlingstilbudene er for få og man står for lenge i kø før man får den oppfølgingen det er behov for.
Vi vet kanskje for lite om enkelte sykdommer og stress, har ikke godt nok forebyggende tilbud og tilrettelegging skjer for seint.
I mange tilfeller så er man ikke klar over enkelte yrkesskader eller senskader som kan komme (feks disse nordsjødykkerne), sånn at når finner ut av problemene, så er det nesten for seint å gjøre noe med det.

Jeg tror også vi har et travelt samfunn med høye krav til A4 former hvor flest mulig skal presses inn og så er det da en del som ikke passer formene og blir sittende på sidelinjen fordi det ikke finnes gode nok tilbud i dag.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:42   #4
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hvis du tror at å hanke inn alle papirer og vurderinger fra lege, utprøving av diverse andre ytelser, vurderinger, mer vurderinger, og enda flere vurderinger er enkelt, må du tro om igjen.

Der er derfor jeg la til at denne erfaringen var anekdotisk. Vedkommende dette gjelder hadde hatt problemer en stund, men var mer interressert i jobb enn trygd, men det inntrykket vi fikk fra nav var at det var enklere for DEM å pensle han inn på uføretrygd enn å hjelpe han skaffe seg jobb. Så uføretrygdingen kom på nav sitt initiativ.

Men nok en gang, det virker som om erfaringene er voldsomt splittet og at det helt sikkert kan være utrolig vanskelig å bli uføretrygdet hvis man faktisk har et reellt behov for det.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.