Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfør øker andelen uføretrygdede?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 23:19   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfør øker andelen uføretrygdede?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nei, stress er ikke bare farlig. Stress som i det å være utsatt for en påkjenning kan være en form for trening, og alle trenger å bli utsatt for noen påkjenninger og utfordringer for å lære og for å kunne takle en vanlig hverdag. Jeg tror faktisk det å være utsatt for noe (men ikke for mye) stress er fordelaktig. Jeg mener jeg har lest noe forskning på at rottebarn som blir utsatt for noe stress gjør det bedre på div biologiske tester etterpå. Men alvorlig stress over lang tid tror jeg ikke er bra, det kan ødelegge hormonsystemet og immunsystemet.

Selvsagt er ikke stress bare farlig. Du skjønner hva jeg mener og jeg mistrenker deg for å være vrang med vilje.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:23   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Selvsagt er ikke stress bare farlig. Du skjønner hva jeg mener og jeg mistrenker deg for å være vrang med vilje.

Nei, men jeg har sett meg litt lei på at alle er så veldig redd for stress. Litt stress er sunt! Vi kan ikke gå gjennom livet og forvente at alt skal være 100% behagelig og at alt skal komme til oss uten at vi trenger å gå gjennom verken slitsomme og vonde perioder.

Gammel 03-11-10, 23:26   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg har sett meg litt lei på at alle er så veldig redd for stress. Litt stress er sunt! Vi kan ikke gå gjennom livet og forvente at alt skal være 100% behagelig og at alt skal komme til oss uten at vi trenger å gå gjennom verken slitsomme og vonde perioder.

Men det er overhodet ikke det jeg snakker om i det hele tatt.

I motsetning til deg tror jeg mange lever i en tikkende stressbombe og at dette vil få konsekvenser for framtiden.

Gammel 03-11-10, 23:30   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er overhodet ikke det jeg snakker om i det hele tatt.

I motsetning til deg tror jeg mange lever i en tikkende stressbombe og at dette vil få konsekvenser for framtiden.

Hva slags konsekvenser?

Men det ser ut til at vi er uenige. Det var stress før også. De visste ikke en gang om de hadde mat til familien og om alle berget seg gjennom vinteren. Skapte ikke det stress så vet ikke jeg.

Gammel 03-11-10, 23:33   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg orker ikke å diskutere dette, kjenner jeg.

Gammel 03-11-10, 23:41   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Neinei. Vet ikke hvor personlig involvert du er i dette, men du skal uansett vite at jeg ikke angriper folk som er uføretrygdede. Jeg er faktisk oppriktig interessert i hvorfor andelen uføretrygdede har økt. Eller i allefall ser alle avisene ut til å rapportere dette. Jeg tror ikke folks gener har endret seg så mye, så det må ha noe med samfunnet å gjøre tenker jeg. Men tror egentlig ikke at stress er svaret heller. I allefall ikke hele.

Gammel 03-11-10, 23:43   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neinei. Vet ikke hvor personlig involvert du er i dette, men du skal uansett vite at jeg ikke angriper folk som er uføretrygdede. Jeg er faktisk oppriktig interessert i hvorfor andelen uføretrygdede har økt. Eller i allefall ser alle avisene ut til å rapportere dette. Jeg tror ikke folks gener har endret seg så mye, så det må ha noe med samfunnet å gjøre tenker jeg. Men tror egentlig ikke at stress er svaret heller. I allefall ikke hele.

jeg jobber med utredning av folks arbeidsevne, så det er min involvering - jeg er så langt der ifra uføretrygdet selv.

Gammel 03-11-10, 23:43   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg er verken uføretrygdet eller personlig involvert i dette temaet, har følgelig ingen såre tær. Men jeg synes du virker snever og enkel og det virker som du ikke VIL forstå. Derfor gidder jeg ikke diskutere mer med deg.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.