Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Dette er det jeg spiser:
Frokost: Havregrøt med cottage cheese oppi. Ikke lenger kanel. 
Lunsj: Et par-tre egg, litt middagsrester fra dagen før, kanskje kjøtt eller fisk - alltid grønnsaker i store mengder. Mengdefordelingen er typisk én kotelett, syv-ish småtomater, en skje kikerter, noen agurkskiver, litt løk. For eksempel. En sjelden gang er lunsj to brødskiver med pålegg.
Middag: Varierer veldig, men kan være feks en kyllingfilet eller en halv grillet kylling som jeg som regel ikke orker å spise opp, grønnsaker, kanskje en potet eller en skje eller to med ris. Nesten aldri pasta.
Kvelds: En kanne te, hver kopp har en skvett melk i seg. Det blir typisk 3 dl melk.
Mellommåltider hvis jeg er sulten og trenger mer mat:
Bringebær eller jordbær med Cottage cheese eller vaniljekesam eller blanding av disse.
Skyr
Eple
Appelsin
Gulrøtter
Ett eller annet annet.
Utskeielser: Rødvin når det er helg. Kan ta et stykke kake, men lar som regel alltid være.
See - det er ikke så mange som steiler og skriker opp over usunnheten i det der, tror jeg.
Tilskudd er: Trankapsler, D-vitamin, B-vitamin, multivitamin (fordi jeg :kremt: digger vitaminbjørner og ungene ikke liker de lilla)
Jeg kaller det fornuftigkarbo, jeg, ikke lavkarbo. Selv om jeg merker jeg er til denne skyr-greia, som jeg nettopp fant ut hva var (det fantes ikke da jeg flyttet til det store utland). Det inneholder kunstig sukker jo! Det er min virkelig store ekefinger:
Jeg er stor tilhenger av alt-med-måte-kosthold, men deg gjelder ikke kunstig sukker. Det er Djevelens verk og burde forbys.