Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er desidert det verste du noensinne har smakt/spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 21:38   #81
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er desidert det verste du noensinne har smakt/spist?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Sort kaviar er kraftig oppskrytt, champagne derimot... Det kan aldri skrytes nok om.

Det var kombinasjonen jeg tenkte på Ellers er champis svært skrytbart

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:14   #82
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaviar? Det er jo kjempegodt!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:17   #83
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kaviar? Det er jo kjempegodt!

Uff,nei...det er liksom noe med disse fiskeeggene som flyter rundt i munnen.. og smaken. Nei, klarer det bare ikke.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:19   #84
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lever, blodmat og muggoster, klarer jeg ikke å spise.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:23   #85
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Surströmming og levergryte. :usj:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:26   #86
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det aller verste jeg har samkt er en Bindeezkule. Veninnen min er butikksjef i en lekebutikk og lurte meg til å smake på en kule. Dette var de nye kulene som kom etter de gamle ble trekt fra markedet.
Den smakte helt for jævlig rett og slett.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:31   #87
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns østers er helt fryktelig, ellers er det en del islandske spesialiteter som jeg kan spare meg for, ja og rakfisk. :frysninger:

Gammel 17-10-10, 22:41   #88
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er stort sett altetende, selv om ikke alt faller like godt i smak. Oliven og rosenkål er to ting jeg helst unngår, men er ikke krise om jeg "må" spise det.

Eksen var i Frankrike i fjor og tok med seg flere oster hjem. Vi er nemlig veldig glad i ost her i huset. Noen oster har jo en rar lukt, men smaker godt. Vi kaller f.eks Ridderost for "fis-ost" her i huset.
Den ene osten luktet helt grufullt. Ungene påsto den luktet bæsj, og jeg var nesten enig. Jeg tenkte at det vel ikke kunne smake så ille, så jeg tok litt på en ritz-kjeks. Tok halve kjeksen, og det var mer enn nok. Det smakte like fælt som det luktet, og det var så vidt jeg klarte å svelge den halve kjeksen jeg hadde i munnen.

Gammel 17-10-10, 22:59   #89
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Lungemos, mamma sa det var kjøttdeig..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:14   #90
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Det aller verste jeg har samkt er en Bindeezkule. Veninnen min er butikksjef i en lekebutikk og lurte meg til å smake på en kule.

Åh, ja, de leker ungene med på fjellet - ikke nødvendig å trekke dem tilbake spør du meg. Har du smakt én, så gjør du det aldri igjen. Fytti!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:52   #91
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er desidert det værste du noensinne har spist/smakt?

Jeg fikk smaksprøve på OBS her i sommer. Tok imot i god tro og stappet i gapet. Vææææ. Det var kaviar med ost i. Fytti pokker. Jeg elsker kaviar, og gjerne oppå gulost, men det griseriet på tube skal aldri i min munn mer. Fysj og py.

Gammel 18-10-10, 00:46   #92
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Ja,man har nok lett for å tenke "æsj,det høres GRUSOMT ut",mens barna kanskje kan like det.

Du skal se noen av de påleggskombinasjonene som gjennomføres i barnehagen. Leverpostei og brunost sammen, skinkeost og brunost sammen og brunost og kaviar sammen. Nok til å få det til å vrenge seg i magen min, mens jeg smiler så fint og lar de kjøre på som de ønsker.

Gammel 18-10-10, 00:49   #93
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Mulig jeg ombestemmer meg jeg altså.
Mannen har akkurat avsluttet koking av elgtunge her. :urk:
Har ikke smakt, og er heller usikker på om det blir aktuelt altså.

Gammel 18-10-10, 00:51   #94
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Du skal se noen av de påleggskombinasjonene som gjennomføres i barnehagen. Leverpostei og brunost sammen, skinkeost og brunost sammen og brunost og kaviar sammen. Nok til å få det til å vrenge seg i magen min, mens jeg smiler så fint og lar de kjøre på som de ønsker.

:grøss:

Jeg hadde en høydare på fredagen. En unge i banehagen hadde med seg matpakke til frokosten. På skivene var det jordbærsyltetøy som han så toppet med en fiskekake og en dash majones. :spy:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 00:53   #95
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

:grøss:

Jeg hadde en høydare på fredagen. En unge i banehagen hadde med seg matpakke til frokosten. På skivene var det jordbærsyltetøy som han så toppet med en fiskekake og en dash majones. :spy:

Vi hadde en periode hvor sylteagurk og rødbedter toppet med majones ble kjørt på alt. Det var spesielt "apetittelig" på brunost. Men ungene spiste som bare det, altså.

Gammel 18-10-10, 00:59   #96
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Mmmmm nydelig....

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 01:10   #97
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Mulig jeg ombestemmer meg jeg altså.
Mannen har akkurat avsluttet koking av elgtunge her. :urk:
Har ikke smakt, og er heller usikker på om det blir aktuelt altså.

Det er jo kjempegodt
Nydelig på grovt brød eller lefse. Gjerne med sterk sennep og rødløk til.

Gammel 18-10-10, 01:39   #98
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rivella. Sveitsisk "brus" laget fra melk. Den inneholder myse og er tilsatt kullsyre. Helt fryktelig!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 05:01   #99
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Øverst på lista kommer nok khoumiss, gjæret hestemelk som serveres i deler av sentralasia. Spesielt når servert i to store drikkeboller som skal tømmes etter at et større middagsselskap har gjort sitt beste for å drikke deg under bordet med gjentatte runder "bottoms up" av vin, vodkal og sterkøl i salig blanding.

På en sterk annenplass kommer vestlandslefse, sånn glyen tjukklefse med smør og kanel i mellom.

Gravet elg seiler opp på en sterk tredjeplass. Smaken av råttent kjøttt får de store alarmklokkene til å gå av i bakhodet.

Alt annet har jeg klart å spise opp gjentatte ganger. Til mitt forsvar i tilfelle noen synes jeg høres kresen ut vil jeg nevne at det inkluderer stekte tusenbein, sauetarmer, gammelost, geitehjernepiroger, uutvannet pinnekjøtt, bedervet uer, gratinert sursildkompott og opptil flere andre kulinariske hvileskjær.

Oppdatering:

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Rivella. Sveitsisk "brus" laget fra melk. Den inneholder myse og er tilsatt kullsyre. Helt fryktelig!

OK. Du vinner (se over).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 18-10-10 kl 10:02.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:58   #100
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.