|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Nå kjenner jeg ikke så godt til ham, men for alle oss som har erfart at det offentlig anbefalte kostholdet og kun kalorier inn og kalorier ut ikke er det saliggjørende for overvekt, diabetes og andre helseplager - så blir han utrolig snever synes jeg. Nå er det slik at det offentlige har endret synspunkt på f.eks lavkarbo for overvektige og folk med diabetes, og da synes jeg faktisk at det var litt snodig at Drevon og han andre fyren fra Helsedep eller hva det nå var ensidig framsto som GR sitt sendebud. Det ble også rart at Drevon og Poly-et-eller-annet sto som sto som to store motpoler, hvor forskningen liksom støtter Drevon - og ingen lavkarboteoriene. Hvorfor har det offentlige selv anbefalt det siste da?
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Er ikke de lavkarboteoriene som har fått bred støtte kun vært rettet mot diabetespasienter? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Så vidt jeg husker dreide det seg også om kraftig overvekt?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg så ikke debatten, jeg er bare vant til hans fremtoning sånn generelt. Der har du en jeg ikke er enig med. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|