Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 15:39   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Billeba, her.

Ryktesystemet/tilbakemeldinger: jeg syns det er rart at så mange tydeligvis har behov for å gi noen negative/stygge/hatfulle/irettesettende/
mobbende/osv osv. tilbakemeldinger i det skjulte. SAMTIDIG som flere sier at de like gjerne kunne ha skrevet det ute i forumet. Hvorfor gjør dere ikke det da? Personlig gir jeg ikke røde prikker. Ikke fordi jeg mener alt som skrives og alle holdninger som er representert her er bra (for det er det IKKE), men jeg syns som oftest at de negative tilbakemeldingene jeg ønsker å gi - kan gis på en mer ordentlig måte enn en suramaga rød prikk. Og hvis man tar seg bryet med å skrive i forumet så tror jeg også tilbakemeldingen blir mer nyansert og gjennomtenkt, for man gjør seg mer flid med noe mange kan se. Røde prikker skrevet i affekt blir ikke konstruktive, og jeg er av den oppfatning at negative tilbakemeldinger bør være akkurat det. Ellers blir det fort litt for mye sandkasse-mentalitet med krangling om hvem som har den sterkeste pappa'n osv.

Er det mange her som driver med negative/stygge/hatfulle/irettesettende/
mobbende/ tilbakemeldinger via ryktesystemet? Det at noen påstår det har skjedd er ikke nødvendigvis det samme som at det har skjedd.
Jeg bruker ryktesystemet med de mulighetene som ligger der; røde og grønne. Samtidig diskuterer jeg i forumet. Jeg skriver ikke noe bak som jeg ikke kan stå for, men jeg bruker altså de kanaler som dette forumet legger til rette for. Det hender noen blir sure for en rødprikk og sender en sinna PM der de lirer av seg både det ene og det andre, og innleder til diskusjon. Jeg svarer stort sett det samme: Jeg tar ikke diskusjoner på PM, jeg tar det heller i forumet.

Noen blir kraftig indignert over en rød prikk, uansett hva som står der. Mange ganger hadde det vært best å la være å skrive noe i det hele tatt, men det åpner ikke dette forumet for - dessverre.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart ikke alle oppfører seg på samme måte på nett som i RL. Jeg er f.eks. mye mer ufin i virkeligheten enn på nett.

Og jeg er omvendt.

Og jeg tror selvsagt at alle snakker om meg når de sikter til noen. Iallefall når noen blir beskyldt for å sende mobbende prikker. Det liker jeg svært dårlig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.