Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 10:14   #11
Billeba
Aktiv

Billeba sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Desembermamma: velformulert og viktig og bra innlegg. Som alltid.

Når det gjelder begrepet 'takhøyde' så syns jeg det har blitt et begrep som fungerer som frikort til å oppføre seg som man vil. Ikke bare her altså - men generelt i samfunnet. Blir nesten som å gå i russedress....da er jo ALT lov.... Derfor liker jeg ikke uttrykket heller.

Ellers må jeg si at denne tråden er ganske representativ for dette forumet. Jeg syns det er mye bra - og mye veldig dårlig. Og med veldig dårlig mener jeg at det er mye slenging med leppa, skyting fra hofta og andre lite hyggelige måter å kommunisere på.

Det jeg mange ganger har lurt på, er; kommuniserer dere på denne måten i RL også?

Ryktesystemet/tilbakemeldinger: jeg syns det er rart at så mange tydeligvis har behov for å gi noen negative/stygge/hatfulle/irettesettende/
mobbende/osv osv. tilbakemeldinger i det skjulte. SAMTIDIG som flere sier at de like gjerne kunne ha skrevet det ute i forumet. Hvorfor gjør dere ikke det da? Personlig gir jeg ikke røde prikker. Ikke fordi jeg mener alt som skrives og alle holdninger som er representert her er bra (for det er det IKKE), men jeg syns som oftest at de negative tilbakemeldingene jeg ønsker å gi - kan gis på en mer ordentlig måte enn en suramaga rød prikk. Og hvis man tar seg bryet med å skrive i forumet så tror jeg også tilbakemeldingen blir mer nyansert og gjennomtenkt, for man gjør seg mer flid med noe mange kan se. Røde prikker skrevet i affekt blir ikke konstruktive, og jeg er av den oppfatning at negative tilbakemeldinger bør være akkurat det. Ellers blir det fort litt for mye sandkasse-mentalitet med krangling om hvem som har den sterkeste pappa'n osv.

Grønne prikker gir jeg imidlertid. Og grønne prikker som blir skrevet i affekt tviler jeg på at kan ramme noen negativt

fra hovedsaklig leser av forumet, medlem av Lavkarbo (Fedonisten), medlem av Iluna (Hege) og medlem av RL (Hege der også)

PS: Hva betyr 'å oute røde prikker'? *uvitende*

Sist redigert av Billeba : 17-02-07 kl 10:16. Årsak: hadde bare glemt no'
Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.