|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Baltie - nå kan vi ta den! (Om krig skal være høflig eller ei.)
Absolutt.
Det tror jeg på. Men de må også tenke på hvordan det vil bli oppfattet utad. Et dødningehode med "We will never forget" øker ikke nevneverdig synet på norske soldater, og som norsk borger må jeg få ha en mening om nettopp dette. At de er psykopatiske drapsmaskiner har jeg aldri hevdet, emn at det kan skremme lokalbefolking tror jeg absolutt at det kan. De kan benytte symbolet sitt innad i leiren, hvis det er så viktig. Ikke utad. Mener jeg.
Nei, har jeg sagt det?
Jeg har ikke skrevet at jeg jeg synes det burde være forbudt. Jeg har skrevet at jeg grøsser. De er i sin fulle rett til å gjøre det, men jeg kan likevel ha en mening om handlingen. Rett og slett fordi at for meg personlig er ammunisjon forbundet med død og lemlestelse. Derfor grøsser jeg, fordi for meg er en grav et sted forbundet med fred og ro. Ikke symboler forbundet med lemlestelse. Om min sønn omkommer i kamp, håper jeg virkelig vi blir forepurt før noen foretar slike handlinger på graven, for meg ville det antakelig vært et enormt overtramp (I tillegg til at jeg synes det er begrenset med hva slags gjenstander andre enn nærmeste familie bør legge igjen på en grav). De har lov til å drysse brukt ammunisjon. Jeg har lov til å grøsse.
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|