Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Jeg er midt mellom. Jeg er streng på at maten skal være sunn. Det er faktisk overordnet viktig for meg. Det skal den alltid være.
Men mat har ikke en så sentral rolle i livet mitt at jeg alltid gidder å prioritere å lage nydelig mat. Noen ganger er mat bare næring fordi kroppen trenger drivstoff. Da kan jeg gjerne sveive sammen noe i full fart.
Noen ganger vil jeg kose meg med akkurat mat. Jeg er opptatt av å kose meg med andre ting enn mat siden jeg har en spiseforstyrrelse fra gammelt av som trenger å stelles rett så den ikke vekkes. Men iblant vil jeg at kos skal inneholde mat og setter da pris på å lage noe veldig godt.
Måltidskos er med andre ord ikke veldig viktig for meg sånn hele tiden - men noen ganger setter jeg stor pris på det.
Nå skal det nevnes at de fleste er veldig imponert over de matpakkene jeg sveiver sammen i full fart - men det tar jeg som et tegn på at det spises for mye virkelig usunn junk der ute. En omelett med et par skinkebiter oppi og litt salat på si er virkelig ikke en gourmetlunsj.
|